مدال نقره و برنز برای ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در المپیک پاریس

زلزله دختران ایران در المپیک پاریس

ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در مسابقات تکواندو المپیک ۲۰۲۴ پاریس با عملکردی درخشان، موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز شدند و افتخاری بزرگ برای ورزش ایران رقم زدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ناهید کیانی و کیمیا علیزاده با عملکردی درخشان موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز در رشته تکواندو شدند. ناهید کیانی در این مسابقات به عنوان نماینده ایران توانست با پیروزی‌های پی‌درپی به فینال راه یابد. در مسابقه نهایی، او به مصاف کیم یوجین، قهرمان کره‌جنوبی، رفت. کیانی با نمایش مبارزه‌ای جسورانه و تاکتیکی، در نهایت مدال نقره را از آن خود کرد. این موفقیت او را به اولین زن ایرانی تبدیل کرد که در رشته تکواندو در المپیک به چنین جایگاهی رسیده است.

کیمیا علیزاده، که در این دوره از المپیک تحت پرچم بلغارستان رقابت کرد، در مرحله مقدماتی به ناهید کیانی برخورد کرد. اگرچه او نتوانست به فینال راه یابد، اما با پیروزی در مسابقات بعدی توانست مدال برنز را کسب کند. علیزاده با این موفقیت، بار دیگر توانست نام خود را در میان برترین ورزشکاران تکواندو جهان مطرح کند.

این دستاوردها نشان‌دهنده پیشرفت و جایگاه بالای زنان ایرانی در ورزش‌های بین‌المللی است و به طور ویژه به اهمیت و نقش برجسته آنان در رشته تکواندو در سطح جهانی تأکید دارد.

 

 

 

تکواندو نوجوانان جهان| حذف رهنما با شکست مقابل نماینده قزاقستان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا