معلم، کانون سازندگی و تربیت است

معلم، کانون سازندگی و تربیت است


به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به ویژگی‌‎های یک مدیر خوب در نهج البلاغه گفت: دشواری‎ها، کار تربیتی را در احاطه خود قرار داده است، وقتی می‎خواهیم شخصی را از زمین به آسمان ببریم، این دشواری‎ها به مراتب بیشتر است.


وی افزود: یک دسته از مشکلات از عصر رنسانس است، یک دسته از مشکلات ناشی از شیطان درونی است و دسته سوم عواملی است که در تمدن جدید به وجود آمده است و یک دسته هم تحولات عصر جدید است.


رئیس حوزه های علمیه کشور ادامه داد: در مقابل تحولات نوع چهارم مقاومت اسلامی در پرتو انقلاب اسلامی به وجود آمده و باعث شده ملت‎های اسلامی بیدار شوند، لذا دستگاه حوزه و آموزش و پرورش این چهار مانع را در مقابل خود دارد.


آیت الله اعرافی با اشاره به دوگانه‎های که در ذات تربیت وجود دارد، افزود: ده دوگانه در نظام تربیتی وجود دارد که باید با هم به تعادل برسند، تا تربیت موفق شود. حوزه و آموزش و پرورش یک هدف را تعقیب می‎کنند، اما با رسالت‎های متفاوت؛ این حس دو بال بودن و یگانگی و توازن بسیار مهم است.


رئیس حوزه‎های علمیه کشور گفت: استقلال ایران و هویت ایرانی با مجاهت علما حفظ شده است، هر چند که این مجاهدت فقط در انحصار حوزه نیست و رخدادها ریشه در ملت آگاه و خردمند ایران دارد.


وی تصریح کرد: حس یگانگی بین حوزه و آموزش و پرورش باید برقرار باشد، پایه‎های زیادی باید دوباره ساخته شود که ما و شما باید برای آن کار فکری و معرفتی انجام دهیم.

تعرفه اینترنت خانگی ۶۰ درصد افزایش یافته است
هم اکنون بخوانید


آیت الله اعرافی بیان کرد: مدرسه صف و جایگاه اصلی است و لازم است مدیران پایبند به ارزش‎های الهی در مدارس، مدرسه را به یک محور تبدیل کنند. کانون حرکت معلم است و باید روی معلم سرمایه گذاری کنیم.


رئیس حوزه‎های علمیه کشور در پایان گفت: باید بفهمیم دانش آموز چه می‎خواهد، لذا به یک نظام مشاوره و بازنگری در آموزش و پرورش و نیاز داریم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا