تعمیر مایکروفر _ کورنیدو

تعمیر مایکروفر _ کورنیدو


در این مقاله قصد داریم در خصوص تعمیر و نگهداری مایکروفر، نکات کاملی را بیان کنیم. اگر شما نیز نیاز به تعمیر مایکروفر در محل دارید، می توانید با شماره های بالای صفحه تماس بگیرید. در ادامه این مطلب، نکات بیش تری را در خصوص تعمیر مایکروفر می خوانیم. اما در قسمت بعد این مقاله، به بررسی برخی از برنامه های کاربردی مایکروفر می پردازیم.


 


برنامه های کاربردی مایکروفر


در ادامه این قسمت، با برخی از برنامه های کاربردی مایکروفرها آشنا می‌شویم. این برنامه ها در اکثر دستگاهها وجود دارند و به کمک آن ها می توان کارهای دستگاه را به صورت خودکار انجام داد.


  • حالت مایکرو: این حالت پر کاربردترین حالت استفاده از دستگاه مایکرفر است و تنها برای گرم کردن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • حالت یخ زدایی یا دیفراست: از این مورد برای باز کردن یخ مواد غذایی و آماده کردن آن ها برای پخت استفاده می‌شود و دومین مورد پرکاربرد در مایکروفر است.
  • حالت سرخ کن: از این حالت هنگامی که می‌خواهیم غذای برشته تحویل بگیریم استفاده می‌کنیم و می توان غذاهایی مثل مرغ و … را به صورت بریان تحویل بگیریم.
  • حالت کانوکشن : معمولا در پخت کیک و شیرینی از این روش استفاه می‌شود. در این حالت ما از حالت پیش گرمایش از مایکروفر مانند فری که از قبل روشن بوده و داغ شده است استفاده می‌کنیم.
  • حالت پخت ترکیبی: حالت ترکیب مایکرو سرخ کن و کانوکشن است. به این حالت، حالت میکس نیز گفته می شود.
  • سیستم تمیز کردن دستگاه: از این برنامه برای از بین بردن بوی بد داخل دستگاه و تمیز کردن سطحی دستگاه استفاده می شود.


با خواندن دفترچه راهنمای دستگاه، برنامه های کاربردی مایکروفر خود را بشناسید و از آن برای انجام پخت و پزهای مختلف استفاده کنید. در ادامه با برخی از ایراداتی که کاربران را مجبور به تعمیر مایکروفر می کند آشنا می شویم.


خاموش شدن دستگاه در میانه کار


این ایراد معمولا به دلیل مشکل در میکروسوئیچ درب مایکروفر است. میکروسوئیچ آخرین قطعه ایست که در مدار قرار می گیرد و با قرار گرفتن این قطعه در مدار، سیستم برق دستگاه فعال شده و برد الکترونیکی اجازه آغاز به کار را به دستگاه می دهد. در صورت وجود نوسانات برق شدید و گرم شدن بیش از حد دستگاه، ممکن است فیوزهای برق دستگاه بسوزند و با این کار عملکرد دستگاه را متوقف کنند تا ایرادی در قطعات مختلف و اصلی دستگاه به وجود نیاید.


51


ایراد در مگنترون و تعمیر مایکروفر


مگنترون یا همان لامپ اشعه، که می توان گفت مهم ترین قطعه مایکروفر است. ایراد در این قطعه می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد کلی دستگاه شما شود. برای جایگزینی این قطعه، حتما باید از قطعه فابریک یدک دستگاه خود استفاده کنید. مهم ترین نشانه های ایراد در مگنترون مایکروفر میله عبارتند از: گرم نشدن غذا در مایکروفر میله، صدای جرقه های متوالی و شدید پس از روشن کردن دستگاه، صدای سوت ممتد از داخل دستگاه، ضعیف بودن یا نداشتن گرما و بوی سوختگی سیم از مایکروفر و …. برای بررسی این موضوع تکنسین متخصص، جریان داخل قطعه را به کمک اهم متر اندازه گیری می‌کند و در صورت نیاز آن را تعویض می نماید. برای تعمیر مایکروفر با تکنسین نمایندگی مایکروفر خود تماس بگیرید.


سینی مایکروفر نمی‌چرخد


یکی از عیوب رایج ثبت شده در نمایندگی مایکروفر، نچرخیدن سینی مایکروفر است. برای رفع این مشکل، ابتدا از تمیز بودن مسیر ریل دستگاه خود مطمئن شوید و سینی را با استفاده از آب و صابون بشویید. سپس اگر می خواهید بفهمید ایراد از کدام یک از قسمت های سیستم گردش مایکروفر است، یک ظرف سنگین مانند پیرکس را از آب پر کنید و بگذارید تا داخل دستگاه بچرخد. اگر سینی دستگاه با ظرف سنگین نچرخید ولی با ظرف سبک چرخید مشکل از شفت مایکروفر است که نیروی تولید شده توسط موتور کف را انتقال نمی دهد. اگر سینی کلا نمی‌چرخد احتمالا ایراد از خود موتور کف یا موتور گردان دستگاه است.


دیدن جرقه و تعمیر مایکروفر


یکی از دلایل رایجی که باعث می‌شود تا برای تعمیر این دستگاهها، با نمایندگی مایکروفرها تماس گرفته شود، جرقه زدن دستگاه است. اولین نکته ای که هنگام مواجهه با این مشکل باید به آن توجه داشته باشید، استفاده نکردن از ظروف آلومینیومی برای گرم کردن غذاست. به طور کلی هر شی فلزی مانند قاشق، چنگال و … نیز نباید داخل مایکروفر شما قرار بگیرد. اگر این مورد را رعایت کرده اید، استیل داخلی و متعلقات را تمیز کنید. تمیر کردن مرتب مایکروفر، تاثیر فراوانی در عملکرد و سلامت دستگاه شما دارد. سعی کنید از ظروف لب پر استفاده نکنید. آخرین دلیل برای بروز این مشکل، جرقه زدن دستگاه به دلیل از بین رفتن لعاب عایق مایکروفر و یا آب شدن پین های زیر سه پایه یا خط و خش روی درپوش بخار پز است و لازم است قطعه ای که آسیب دیده تعویض شود و سپس دستگاه را روشن کنید. در ادامه در خصوص تمیز کردن دستگاه، نکات مهمی را می خوانیم.


52


تمیز کردن مرتب مایکروفر


کثیفی و چربی موجود داخل کابین ماکروفر که شامل دیواره ها، فیلتر میکا، سینی گردان، ریل سینی و چرخ های آن، کوپل چرخاننده سینی، قسمت سقف دستگاه و المنتهای بالا و پایین آن است که حجم بالای این کثیفی ها، می تواند باعث کاهش چشم گیر کارایی مایکروفر شود. تمیز کردن مایکروفر می تواند از طریق جوشاندن آبی که با لیمو یا جوش شیرین محلول شده باشد، انجام شود. به این ترتیب، محلول روی قسمت های داخلی مایکروفر قرار می گیرد و شما می توانید با استفاده از یک دستمال خشک، چربی هایی که حالا نرم شده اند را با یک دستمال تمیز کنید. تمیز کردن مرتب دستگاه، تاثیر فراوانی در حفظ کارآیی و عملکرد مایکروفر شما دارد. اگر با وجود رعایت نکات مختلف، اختلالی در عملکرد دستگاه خود دیدید، با شماره های نمایندگی مایکروفر خود تماس بگیرید و مشکل مایکروفر خود را در کوتاهترین زمان ممکن برطرف نمایید.


تعمیر مایکروفر در محل


برای تعمیر مایکروفر خود، باید توسط نمایندگی مایکروفر شما و تکنسین مجاز دستگاه انجام شود. با رعایت نکات نگهداری از دستگاه، می توانید تا حد امکان از تعمیر مایکروفر خود جلوگیری کنید. اما در صورت بروز خطا، برای تعمیر مایکروفر خود در محل می توانید با شماره های بالای صفحه تماس بگیرید تا این کار با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان انجام شود.


پایان رپرتاژ آگهی

عزم دولت سیزدهم برای افشای عاملین گرانی/ دست مافیا رو می‌شود؟!
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا