مسئولان استانی از زیست‌بوم خلاق حمایت کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ فاطمه مقصودی نماینده مردم از حوزه انتخابیه بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن برشماری خدمات شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفتما برای پیشرفت در ابعاد مختلف، ناچار از بررسی تجربه دیگران هستیم. در جهان هم توسعه پایدار و اقتصاد باثبات در در اغلب کشورها، تنها در سایه رشد فناوری و دانش صورت گرفته است. همین مسئله باعث شده است که مقام معظم رهبری تا بدین حد روی بحث شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دغدغه داشته باشند.

 وی با اشاره به نقش خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های خلاق در توسعه استان ها افزود: این شرکت‌ها، تبلور نگاه به داخل و اتکاء به خود به جای بیگانگان هستند. رشد زیست‌بوم صنایع خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تنها می‌تواند در سایه یک برنامه عملگرا و مستمر در همه ارکان و دستگاه‌های کشور، محقق شود. ما یکی از بالاترین آمار فارغ‌التحصیل دانشگاهی را در جهان داریم، بدون شک یکی از پرفایده‌ترین روش‌های اشتغال برای این افراد، ایجاد استارتاپ‌ها، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است. در این شیوه، هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم از طریق عرضه محصولات خلاق، تولید و صنعت متحول می‌شود و همچنین در سایه ایجاد ثروت، رشد اقتصادی نیز افزایش می‌یابد.

 مقصودی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت علمی و فناوری ریاست‎‌‎جمهوری ، گفت: برای رشد شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، باید همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی پای کار بیایند. این شرکت‌ها در مسیر تکوین خود ممکن است با دهها نهاد اداری و سازمانی همپوشانی ماموریتی داشته باشند

نماینده مردم بروجرد، ضمن اشاره به کارهای بسیار شاخص انجام گرفته توسط نخبگان و جوانان خلاق افزود: دولت باید همه فرمانداری‌ها و استانداری‌ها را مکلف کند تا بخشی از کار خود را به حمایت و توسعه اکوسیستم محلی صنایع نرم و خلاق اختصاص دهند. این فعالیت‌ها می‌تواند با هماهنگی معاونت علمی و فناوری صورت گیرد.

اقتصاد را شرکت‌های خلاق در برابر چالش‌های بین‌المللی مصون می‌کند
هم اکنون بخوانید

 مقصودی همچنین گفت: ما به عنوان نماینده مردم بارها با عزیزان خوشفکر نخبه ملاقات می‌کنیم که درد دل‌های دارند و باید مقامات در هر اداره و نهادهای به صورت مصداقی به این درد دل ها رسیدگی کنند. به شخصه آمادگی دارم  تا پیگیر مطالبات این عزیزان در حوزه انتخابیه باشم و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک شاهد رشد هر چه بیشتر این مجموعه‌های خلاق باشیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا