درخواست صدر برای بازگشت تظاهرکنندگان ناصریه به منازلشان/ دولت عراق با اخلالگران برخورد کند

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق، عصر روز شنبه از جوانان معترض و تظاهرکنندگانی که در میدان الحبوبی در شهر ناصریه تحصن کرده اند خواست به خانه های خود برگردند و صفوف خود را برای روند دموکراتیک بعدی سازمان دهی کنند.

صدر در توییتی نوشت: “من به معترضین توصیه می کنم که در امنیت و سلامت به خانه های خود برگردند ، زیرا آنها برای تشکیل روند دموکراتیک آینده نیاز به سازماندهی صفوف خود دارند ، در غیر این صورت حقوق آنها بین چکش مبارزان و سندان مفسدان از بین خواهد رفت.”

وی خواستار “برادری برای ساختن عراق از طریق انتخابات و تنگ کردن فرصت بر اشغالگران ، تروریست ها و مفسدان شد و گفت: دولت باید به وظایف خود عمل کند و امنیت و قانون را وضع کند. صلح و امنیت باید در ناصریه حاکم باشد و مردم نباید با یکدیگر جنگ کنند.”

روز جمعه ، میدان الحبوبی در مرکز ناصریه شاهد درگیری بین حامیان صدر و تظاهرکنندگان بود که منجر به کشته شدن ۶ تن و زخمی شدن حدود ۷۰ تن دیگر از جمله اعضای نیروهای امنیتی عراق شد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح به سرعت رئیس پلیس ناصریه را برکنار و جایگزینی برای وی منصوب کرد و وضعیت ممنوع الخروج را اعلام کرد و نیروهای امنیتی و نظامی را در خیابان ها مستقر کرد تا از تجدید خشونت جلوگیری کنند.

انتهای پیام

نشست گروه ۷ آن چیزی نبود که ترامپ می‌خواست
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا