پاسخ فراکسیون "وفا به مقاومت" به مداخلات آمریکا و برخی لبنانی‌ها در تشکیل دولت

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، فراکسیون وفا به مقاومت اعلام کرد: تعجب می‌کنیم برخی در سایه منع نخست وزیر مکلف از رایزنی‌ با فراکسیون‌ها و ایجاد سازوکارهای جدید و اخلال در توازن دولتی با هدف به چنگ آوردن وزارت دارایی به سمت تشکیل دولت می‌روند.

این فراکسیون گفت، تلاش برخی برای کمک گرفتن از برخی گروه‌های خارجی برای تشکیل دولتی جعلی به نفع یک گروه، تلاشی با هدف بی‌محتوا کردن طرح فرانسه و نابودی پل‌های اعتمادی است که حامی آنها هستیم. 

این فراکسیون پارلمانی بار دیگر موضع رئیس خود را که آن را با میشل عون، رئیس‌جمهوری در میان گذاشت، یادآوری و تاکید کرد که به شدت با تعیین وزیری از این فراکسیون برای نمایندگی در دولت مخالف است.

فراکسیون مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد، به شدت با این‌که کسی بخواهد پستی به خصوص پست وزارت دارایی در دولت را از این گروه سلب کند، مخالف است.

در نشست فراکسیون مذکور بر اهمیت طرح فرانسه تاکید و تصریح شد: دولت آمریکا که از منافع اسرائیل در نابودی ثبات کشور و تقویت قدرت، اقتصاد و کارآمدی‌اش در منطقه و جهان حمایت می‌کند، مسؤول تعطیل کردن تلاش‌ها برای تشکیل دولت با هدف ممانعت از احیای جایگاه لبنان در منطقه و جهان است. آمریکا همچنین مستقیما در مانع‌تراشی در تلاش‌ها برای تشکیل دولت لبنانی که بیانگر تفاهم ملی و تاکید بر همکاری بین گروه‌های لبنانی باشد، دخیل است.

این فراکسیون همچنین از مسؤولان لبنانی که این تلاش‌ها را تعطیل می‌کنند عاجزانه خواست منافع کشور را در اولویت قرار دهند.

این فراکسیون در ادامه توافقات سازش امارات و بحرین با اسرائیل را برخلاف خواست ملت‌هایشان دانست و گفت، این خیانت به مساله فلسطین و ملتش است.

تماس تلفنی ماکرون با رئیس‌جمهور تونس
هم اکنون بخوانید

این فراکسیون همچنین گفت: برای کاهش شیوع کرونا خواهان تدابیر کاهش تعداد زندانیان در بند زندان‌ها و آزادی بی‌گناهان هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یازده =

دکمه بازگشت به بالا