به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، حسین مدرس خیابانی در این ابلاغ، تنظیم بازار کالا را یکی از اولویتهای مهم و سیاستهای راهبردی دولت و به تبع آن دستگاههای ذیربط آن دانسته و افزود: این موضوع در شرایط کنونی با جنگ اقتصادی ناجوانمردانه دشمنان و تحریمهای ایجاد شده از اهمیت چندانی برخوردار شده است و لزوم تأمین به موقع کالاهای اساسی موجب شد تا با تکیه و حمایت از تولیدات داخلی اعتماد نو به نقل از برنامهریزی دقیقتری در تأمین، توزیع و مصرف کالاها خصوصاً کالاهای اساسی انجام گیرد.
وی در این ابلاغ آورده است: بهرهمندی از ظرفیتهای موجود و بهرهگیری از زیرساختهای تجاری مختلف خصوصاً شبکههای توزیع کالا با اصل توجه به کوتاه شدن فاصله تولید تا مصرف و به تبع آن کاهش هزینههای مبادله به نفع مصرفکننده نظیر مراکز عرضه مستقیم کالا از جمله مراکز میادین میوه و ترهبار، از اعتماد نو به نقل از برنامههای دولت در ایام پیشرو بوده است که خوشبختانه اثرات مثبتی در فرآیند تسهیل توزیع کالاهای پرمصرف مردم داشته است.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه تجارب موفق این مهم، فعالیت بیش از ۲۵۰ میدان میوه و ترهبار در شهر تهران است، ادامه داد: این موضوع علاوه بر دسترسی آسان مردم به میوه و ترهبار با قیمت مناسب، نسبت به توزیع کالاهای ضروری و اساسی مردم در مواقع لزوم ظرفیت مطلوبی ایجاد کرده است.
مدرس خیابانی با تأکید بر اینکه وجود چنین زیرساختهای تجاری در مناطق مختلف کشور در تنظیم بازار کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم امری ضروری است، تصریح کرد: مطابق مصوبه شورای انقلاب و هیأت وزیران اهمیت اجرای آن مورد تأکید قرارگرفته است، اما حسب گزارشات واصله اجرای این مهم بصورت محدود در چند استان و منطقه کشور صورت گرفته و در برخی از استانها به دلایل نامشخص مسکوت مانده است.
وی همچنین از استانداران خواسته است تا آمار و اطلاعات شبکههای مشابه استانی (میادین میوه و ترهبار) به تفکیک شهرستان در قالب جدول به این حوزه اعلام شود.
انتهای پیام