ایران شخصیت‌های با نفوذ را در چین نادیده نگیرد

کوی یی تینگ (Cui Yi ting) با اشاره به این‌که بنیاد گفت‌وگوی جاده ابریشم در ۴۷ کشور از جمله ایران نمایندگی دارد و بیشتر در زمینه اجرای تورهای تجاری و فرهنگی فعال است، در گفت‌وگو با ایسنا درباره نگرانی‌هایی که در جامعه چین درباره سفر به ایران وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به فیلم‌هایی که از جاذبه‌های ایران در چین پخش شده و سخنانی که اخیرا مسؤولان گردشگری ایران در سفر به چین و در دیدار با مقامات و رسانه‌های کشور ما داشته‌اند، به این نتیجه رسیدم فضای آرام و دوستانه‌ای در ایران وجود دارد. اکنون درک بهتر و عمیق‌تری از این کشور پیدا کرده‌ایم و با توجه به حرفه و جایگاهی که در جامعه چین داریم می‌توانیم به آن‌ها توضیح دهیم که ایران امن و زیبا است.

وی درباره پذیرش این یافته‌ها از سوی چینی‌ها و تغییر دیدگاه آن‌ها درباره ایران با توجه به رفتاری که رسانه‌ها با حوزه خاورمیانه و به‌ویژه ایران دارند، گفت: بستگی دارد چه شخصیت‌هایی ایران را تبلیغ یا معرفی کنند. فکر می‌کنم بنیاد ما چنین جایگاهی را داشته باشد و بتواند پیام ایران را به مردم چین منتقل کند. بهتر است ایران برای معرفی از شخصیت‌هایی با نفوذ و قدرت کلامی بیشتر در جامعه چین بیشتر استفاده کند.

او اضافه کرد: ایده من این است که برای ایران تبلیغات بیشتری در چین انجام دهم تا فرهنگ دو ملت به یکدیگر نزدیک شود.

کوی همچنین گفت: ایران برای نفوذ در بازار گردشگری چین باید روی سفرهای فرهنگی با ساختار عمیق‌تر بیشتر اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی کند و میزان رفت‌وآمدهای تجاری در حوزه گردشگری را افزایش دهد. نباید انتظار داشت با یک جلسه بین آژانس‌های ایرانی و چینی همه مسائل حل شود.

امضای تفاهم‌نامه مشترک میان کمیسیون ملی یونسکو و اندیشکده حکمرانی شریف
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا