علیرضا قنادان در گفتوگو با ایسنا، در مورد نوسازی تاکسیهای فرسوده با تسهیلات قرضالحسنه گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار دستگاه تاکسی بالای ۱۰ سال در تهران فعال هستند که طبق قانون این تاکسیها فرسوده هستند و این در حالی است که تا پایان امسال نیز ۱۰ هزار تاکسی دیگر به سن فرسودگی خواهند رسید و به همین ترتیب تعداد تاکسیهای فرسوده شهر تهران به ۳۵ هزار دستگاه میرسند.
وی با بیان اینکه با کمک مسئولان ایرانخودرو و صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات قرضالحسنه ۴۰میلیون تومانی با سود چهار درصد ویژه نوسازی تاکسیهای فرسوده شهر تهران ارائه میشود، اظهارکرد: میتوانیم بگوییم که با همت مسئولان نوسازی تاکسیهای فرسوده از بنبست خارج شده است و اولین سری خودروها از طریق صندوق کارآفرینی امید براساس اولویتبندی تاکسیها و سن فرسودگی تحویل داده شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد فرآیند نوسازی تاکسیهای فرسوده با بیان اینکه علاوه بر این وام ۴۰ میلیون تومانی، رانندگان میبایست ۲۰ میلیون تومان نیز آورده داشته باشند، ادامه داد: این در حالی است که پول اسقاط خودروی فرسوده نیز وجود دارد و این ۲۰ میلیون تومان به علاوه پول اسقاط خودرو به همراه وام ۴۰ میلیون تومانی یکجا توسط صندوق کارآفرینی امید به حساب ایرانخودرو واریز میشود.
قنادان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۰ راننده تاکسی تکمیل وجه کردهاند و به زودی تاکسیهای نوی خود را تحویل میگیرند، اظهار کرد: خوشبختانه رویکرد ایران خودرو تغییر کرده است و تأمین تاکسی را به مانند تکمیل خودروهای شخصی در اولویت کاری خود قرار داده است.
انتهای پیام