برنامه بلند مدت روسیه جهت ماندن در سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت که درخواست تصویب این موافقت نامه در قالب همکاری های دفاعی سوریه و روسیه توسط ولادیمیرپوتین رئیس جمهوری این کشور تسلیم دوما شده بود. براساس این مصوبه، موافقت نامه استقرار گروهان نیروهای هوایی روسیه به قلمرو سوریه قانون شد که پس از مراحل دیگر و امضای پوتین اجرایی می شود.

به گزارش اعتماد نو، مجلس دوما پروتکل استقرار یگان عملیاتی نیروهای هوایی روسیه در سوریه را روز جمعه به اتفاق آرا تصویب کرد.
در چارچوب توافق دمشق و مسکو برای پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه که هم اکنون نیز برای سرکوب عملیات ضدتروریستی توسط یگان عملیات نیروی هوافضای روسیه استفاده می شود، اعتماد نو به نقل از برنامه بازسازی و توسعه ای در نظر گرفته شده است.
ویکتور اوزروف رئیس کمیته دفاعی و امنیت شورای فدراسیون روسیه در این باره گفته است: اعتماد نو به نقل از برنامه های به روز رسانی پایگاه هوایی حمیمیم شامل باند پرواز و فرود، تجهیزات فرودگاهی، تکمیل فنآوری رادیویی، موقعیت نیروها و سامانه دفاع ضدهوایی است.
سناتور روس در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی افزود: این بهسازی ممکن است بین ۳۰ تا ۳۶ ماه طول بکشد. با جدیت و برای مدت زمان طولانی به سوریه آمده ایم. بنابر این، اجرای زیر ساخت ها هم در پایگاه هوایی و هم در منطقه استقرار آن اعتماد نو به نقل از برنامه ای است که باید در چشم انداز قابل پیش بینی حل کنیم.
به گفته وی به احتمال زیاد در حمیمیم حداقل دو باند فرود ایجاد می شود، زیرا به خاطر پرواز با شدت بالا، باند فرود کنونی بسیار سریع فرسوده می شود و ممکن است ضرورت تعمیر آن مطرح شود.
وی اظهار کرد: به روز رسانی تنها به باندهای فرود و پرواز و تجهیزات فرودگاهی مربوط نیست، بلکه شامل تکمیل فنآوری رادیویی و ابزارهای سامانه ضدهوایی، بهبود بخش های مسکونی، تاسیسات فنی، تامین آب و فاضلاب، توسعه مناطق ممنوعه و تجهیزات مهندسی متعلق به محدوده فرودگاه نیز می شود.
در موافقت نامه امضا شده آمده است که یگان هوافضای روسیه در سوریه به درخواست طرف سوری در پایگاه هوایی حمیمم مستقر می شود.
در بند دیگری نیز تصریح شده است: بکارگیری گروه هوافضای روسیه در سوریه مطابق تصمیم فرماندهی با جلب موافقت مقام های دولت این کشور انجام می گیرد.
روسیه از هفتم مهرماه سال ۹۴ براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم مواضع گروه های تروریستی ضدسوری تحت حمایت گروهی از کشورهای غربی-غربی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.
منبع:ایرنا
تشکیل کمیته‌ای درباره اجساد دفن شده بدون گواهی در مناطق زلزله زده
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا