ساخت دستگاه بذرکار خودکار توسط محققان دانشگاهی

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد یغمایی، رئیس دانشگاه گلستان گفت: این دانشگاه به عنوان پرچم‌دار توسعه با اتکا به دانش جوانان فرهیخته و متعهد توانسته است مسیر پیشرفت را طی کند. همچنین در سال جهش تولید، قدم‌های خوبی توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان برداشته شده است.

وی ادامه داد: جهش تولید یک اعتماد نو به نقل از برنامه جامع در راستای توسعه پایدار کشور است و دانشگاه‌ها از ارکان اصلی توسعه در همه زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی محسوب می‌شوند که می‌توانند از طریق اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی هدفمند و به کارگیری ظرفیت و پتانسیل‌های دانشگاه براساس نیاز امروز و آینده کشور سهم خود را با تعریف پژوهش‌ها و مطالعات کاربردی به خوبی ایفا کنند.

دکتر یغمایی یادآور شد: در اکثر مناطق کشور کشت به صورت سنتی انجام می‌شود و کشاورزان با مشکلاتی از جمله اتلاف بذر و آسیب‌های جسمی روبرو می‌شوند که در این راستا ساخت دستگاه بذرکار خودکار به منظور رفع نیاز کشاورزان به عنوان پایان‌نامه دانشجوی مقطع کارشناسی رشته مکانیک دانشگاه گلستان تعریف و ساخته شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این دستگاه با راهنمایی دکتر حامد حسینی عضو هیئت علمی گروه مکانیک و توسط محسن فاطمی نیا دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه گلستان با هدف کوچک‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین به منظور استفاده در اراضی تفکیک شده کشاورزی و افراد با توان جسمی کم و متوسط ضمن حفظ سلامتی ساخته شد که دارای قابلیت‌هایی از جمله ردیف کاری در عرض‌های بزرگ‌تر، کشت چندین نوع بذر به صورت همزمان، تعیین فاصله برای کشت بذر و آبیاری همزمان با کشت است.

کاهش بیش از ۲ درصدی نرخ بیکاری استان تهران در تابستان سال جاری
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا