جامعه اسلامی و شیعی بیش از هر زمانی به پیروی از مکتب امام صادق (ع) نیاز دارد

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی ادامه داد: تا آنجا که در توان ما شیعیان است باید حق ایشان را ادا کنیم چون مذهب شیعه و اسلام مرهون و مدیون تلاش‌های امام صادق(ع) است. قسمت عمده  معارف دینی به دوران امام صادق(ع) و دانشگاهی که آن حضرت تأسیس کرده‌اند و علمای بزرگی که پرورش داداند برمی‌گردد. بنیانگذاران علوم دینی و بسیاری از شخصیت‌های اسلامی در مکتب ایشان پرورش یافتند و آن شخصیت‌ها منشأ برکات شدند و ما باید به عنوان یک شیعه  از امام صادق (ع) پیروی کنیم. امروز جامعه اسلامی و جامعه شیعی بیش از هر زمانی نیازمند پیروی از مکتب آن بزرگوار است.

وی افزود: روش زندگی فردی،اجتماعی، سیاسی و خانوادگی‌ ما باید بر اساس سیره امام صادق(ع) باشد.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی در ادامه سخنانش اظهار کرد:سالروز شهادت امام صادق(ع) یادآور یک خاطره بسیار تلخ در تاریخ شیعه بوده و آن حادثه خونین مدرسه فیضیه قم است. فروردین ماه سال ۱۳۴۲ مصادف با شهادت امام صادق(ع) من  نیز در فیضیه حضور داشتم و از نزدیک جنایات رژیم منحوس پهلوی از جمله حمله ماموران رژیم شاه به مدرسه فیضیه قم  را شاهد بودم. در مراسمی که از طرف مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در فیضیه برگزار شده بود، ماموران رژیم پهلوی به همه طلاب و روحانیون حمله و بسیاری از طلبه‌ها را محبوس کردند و کتک زدند و یک طلبه را همان روز به شهادت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: از طبقه دوم، مرحوم شهید رودباری که نامش در میان شهدای روحانیت برای همیشه زنده است را به پایین پرتاپ کردند و به حسب ظاهر فکر کردند که می‌توانند چراغ حوزه علمیه و مرجعیت را خاموش کنند اما شاه، استکبار، مزدورانشان و عوامل‌شان پس از مدتی دچار عذاب الهی شدند.

انتشار دست‌نوشته‌های هوشنگ گلشیری
هم اکنون بخوانید

آیت‌الله محمودی گلپایگانی ادامه داد:حوزه، روحانیت و مرجعیت در تاریخ درخشیدند. در هر صورت اینها بیانگر این است که همیشه حق پیروز و باطل رفتنی است و امروز هم باید بدانیم که در این تقابل بین حق و باطل بین دنیای کفر و اسلام حق بر باطل پیروز خواهد بود و ان‌شاءالله این انقلاب اسلامی و این جبهه حق به دوران ظهور امام زمان(عج) خواهد رسید.

امام جمعه ورامین یادآور شد: امیدوارم در زمان ظهور امام زمان(عج) باشیم و از نزدیک حضرت را درک کنیم و ان‌شاء جزو یاران آن حضرت باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا