مباحث اغواگرانه‌ای در داخل واژه طب اسلامی مستتر است

امیر حسین جمشیدی، عصر دوشنبه، دوازدهم خرداد ماه در جمع پایگاه خبریان در تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: واژه‌ای تحت عنوان طب اسلامی در برخی موارد امید واهی به افراد داده و فرصت درمان مناسب را از آن‌ها می‌گیرد.

وی افزود: کل نظام کاری ما اسلامی است، اما قائل به واژه‌ای به نام طب اسلامی نیستم و چیزی به‌نام طب اسلامی نداریم.

وی اضافه کرد: اگر روایت‌هایی به نام برخی از ائمه نیز وجود دارند، باید بررسی شوند که در چه زمانی و به چه کسی و با چه شرایطی گفته‌ شده‌اند.

به گزارش ایسنا، جمشیدی در ادامه متذکر شد: هرگز نگفته‌ایم که از درمان رایج استفاده نکنید و سراغ طب سنتی بیاید، طب سنتی، مکمل طب رایج است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نحوه برخورد با ارائه داروهای غیر مجاز در عطاری‌ها خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم که هر خانواده‌ای بازرس خودش باشد و برای دریافت خدمات مربوط به طب سنتی به سلامت کده‌ها، کلینیک‌ها و محل‌های مورد تایید دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت مراجعه کند.

به گزارش ایسنا، جمشیدی خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی، وظیفه نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در عطاری‌ها، معاونت درمان، وظیفه نظارت بر دخالت عطاری‌ها در امور پزشکی و معاونت غذا و دارو وظیفه رسیدگی به ارایه داروهای غیر مجاز، قاچاق و فراورده‌های ارائه شده در عطاری‌ها را برعهده دارند.

به گفته رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، عطاری‌ها همچنان تحت نظارت اتحادیه عطاران و سقط فروشی‌ها هستند.

انتهای پیام

تلاش برای تقویت نقش زنان در مقابله با کرونا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا