پرورش پژوهشگر در عرصه اخلاق اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضی آصف آگاه امروز در نشست خبری طرح «مشق اجتهاد» در مرکز خبر حوزه بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل قطب‌ها و میزهای تخصصی در رشته‌های مختلف است.

وی افزود: این نهاد از سال ۱۳۹۰ رویکرد مساله محور را در دستور کار گرفت و ۱۵ مساله کلیدی را اولویت خود قرار دارد، سپس چهار قطب را تشکیل داد که هر کدام از این قطب‌ها چند میز دارند.

دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ذکر این مطلب که میزهای تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه وظایف مختلفی به عهده دارند، گفت: این میزها وظیفه شناسایی مساله، توصیف مساله و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی راهبردی برای حل مساله را بر عهده دارند و با تعیین اولویت‌ها، یک بسته برای حل مساله طراحی می‌کنند، میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی، بسته حل مساله برای روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی را تدوین کرد.

دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: مساله میز ضعف رشد علوم اسلامی همچون فقه، تفسیر، علوم قرآنی و اخلاق متناسب با نیازهای دنیای معاصر بود، ۱۳ کلان اعتماد نو به نقل از برنامه در این راستا در میز تصویب شد که از جمله این کلان اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها می‌توان به تقویت و توسعه رویکرد و روش اجتهاد در علوم اسلامی، تقویت و توسعه رویکردهای مقارن و آموزش مهارت‌های تحقیق اشاره کرد.

آصف آگاه با اشاره به کارگاه‌های اخلاق پژوهی مشق اجتهاد خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که با برگزاری این کارگاه‌ها، پژوهشگرانی را در حوزه اخلاق اسلامی تربیت کنیم، در این زمینه خلا وجود دارد و باید این خلا را پر کرد.

مساجد مناطق سیل زده با کمک ستاد اقامه نماز و خیرین کشور بازسازی می‌شود
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا