ثبت رکورد گینس برای خودروی برقی هیوندای

به گزارش ایسنا، در سال های اخیر که خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست با استقبال بی نظیری از سوی مشتریان روبرو شده است، بسیاری از شرکت های خودروسازی به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه خودروهای برقی روی آورده اند.

یکی از بهترین و محبوب‌ترین خودروهای برقی موجود در بازارهای جهانی، هیوندای کونا الکتریکی است که تاکنون توانسته نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان در کشورهای مختلف را به سمت و سوی خود جلب کند.

بر اساس گزارش وب سایت Carscoops، حالا به نظر می‌رسد که این خودروی برقی با پیمودن مسافتی تا ارتفاع پنج هزار و ۷۳۱ متر از سطح زمین رکورد جدیدی را در گینس برای خود ثبت کرده است که از نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در بازار خودرو این رکورد جدید ارزش بالایی برای این شرکت کره ای دارد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

سرویس کولر آبی نرخ مصوب ندارد
هم اکنون بخوانید

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا