وجود ۴۱ کارگاه فعال مرمت بناهای تاریخی در استان سمنان

مهدی جمال در گفت‌وگو با ایسنا از تلاش برای حفاظت از آثار تاریخی این استان به عنوان یکی از اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها و اولویت‌های میراث فرهنگی استان نام برد و اظهار کرد: در سه سال اخیر ۱۶۵ کارگاه مرمت آثار تاریخی در استان به مرمت بناهای تاریخی پرداختند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۴ بنای تاریخی مرمت شده افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ کارگاه مرمت آثار تاریخی در این استان برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان مرمت آثار تاریخی را یکی از سرفصل‌های کاری در این اداره کل برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش همکاران ما در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر این است که با حفاظت از بناها و جاذبه‌های تاریخی، زمینه بهره‌مندی نسل‌های آتی از این سرمایه‌های ارزشمند را بیش از پیش فراهم کند.

وی از انجام چهار پروژه باستان‌شناسی در سه سال منتهی به امسال در این استان خبر داد و تصریح کرد: کاوش تپه پارینه‌سنگی میرک، عمادالدین شاهرود، تپه خندق و تپه تاریخی شهرستان روستای فرومد چهار کاوش انجام شده در استان هستند.

جمال با بیان اینکه کار در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تنوع و گستردگی زیادی برخوردار است خاطرنشان کرد: میراث‌فرهنگی یک نهاد سیاست‌گذار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه موزه‌های زیادی در سطح استان سمنان وجود دارد ادامه داد: در این استان هشت موزه دولتی و ۶ موزه خصوصی وجود دارد.
وی از افزایش بازدیدها از موزه‌های این استان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۵۹ هزار بلیت در موزه‌های استان به فروش رفته و این در حالی است که این رقم در سال پیش از آن ۲۹ هزار قطعه بلیت بوده است.

بن‌بستی که قرار بود خانه عروسک‌ها باشد نه پاتوق معتادها!
هم اکنون بخوانید

این مدیر مسوول با اشاره به برخی مشکلات موجود در موزه‌های این استان اظهار کرد: دو تا از موزه‌های استان نیاز به تجهیز دارد که در صددیم در اولین فرصت با تجهیز بیشتر این دو موزه، به غنای موزه‌های استان کمک کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا