پایش شاخص‌های فرهنگ عمومی قم در جهت رفع آسیب‌ها

سید موسی حسینی کاشانی امشب در یک‌صد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قم در ساختمان اداری آستانه حضرت معصومه(س) با اشاره به وضعیت فرهنگی قم اظهار کرد: در جهت رفع مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیاز به راهکارهای مناسب و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود:بر این اساس، شاخص‌های فرهنگ عمومی قم در جهت رفع آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی،پایش و رصد می‌شود.

وی اظهار کرد:شورای فرهنگ عمومی برای رصد این شاخص‌ها،نیاز به تحلیل و واکاوی داده‌ها دارد در این خصوص مطالعات دوره‌ای در هر سه ماه یک بار امری ضروری است،قطعا اگر بتوان به واکاوی داده‌ها پرداخت، راهکارهای مناسب نیز با نگاه کارشناسی به دست می‌آید.

حسینی کاشانی تصریح کرد:برای بهبود فرهنگ عمومی به ارتقای شاخص‌ها نیاز داریم و ایجاد همکاری و هماهنگی میان دستگاههای دولتی و غیر دولتی و ساماندهی اعتماد نو به نقل از برنامه های فرهنگی و اتخاذ شیوه‌های تشویقی می‌تواند موثر باشد.

وی گفت: نتایج این پایش ها می‌تواند به تدوین سند فرهنگی استان قم منجر شود،در این زمینه موضوع پژوهش‌های دانشگاهی و شورای فرهنگ عمومی به سوی داده‌کاوی سوق پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود:تغییرات فکری، بینشی، رفتاری، مصرف کالا و خدمات فرهنگی و نیروی انسانی، فضاها و تجهیزات فرهنگی در این پایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد:محدوده جغرافیایی و جمعیتی، شاخص‌های فرهنگ عمومی استان تمام مناطق شهری و روستایی قم است،همچنین وضعیت مطالعه،فضای مجازی و سبک زندگی و …مورد پایش قرار می‌گیرد،برای نمونه طبق واکاوری داده‌های آماری مردم قم در دیدن تلویزیون رتبه ششم در کشور را دارند.

ماجرای نفوذ تنها سردار ایرانی در پایگاه هوایی عراق
هم اکنون بخوانید

حسینی کاشانی عنوان کرد:در حال حاضر هجمه‌های فرهنگی در فضای مجازی گسترش فراوانی دارد و باید بتوان برای مقابله با هجمه‌ها اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی کرد و به ویژه وضعیت رصد و مقابله با هجمه‌های فضای مجازی باید از حالت تدافعی به حالت تهاجی تبدیل شود.

وی گفت:استمرار پایش و توجه به مقاطع آن در دوره‌ای سه ماهه به اعتبار ۱۵۵ میلیون تومان نیاز دارد و ما در تلاشیم با احصار آمار از تمامی دستگاههای اجرایی و متولیان از موازی کاری جلوگیری کرده

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا