درگیری‌ میان نیروهای امنیتی لبنان و معترضان در پی انتشار فیلمی موهن به شیعیان

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، یک فیلم ویدیویی روز دوشنبه توسط جوان لبنانی ساکن یونان در شبکه‌های مجازی منتشر شد که در آن به رهبران سیاسی و زیارتگاه‌های مذهبی توهین کرده است؛ اقدامی که خشم حامیان حزب‌الله و جنبش امل را برانگیخته است.

در پی انتشار این فیلم ده‌ها تن از جوانان حامی حزب‌الله و جنبش امل در میدان الشهدا تظاهرات کرده و تعدادی از چادرهای تحصن‌کنندگان به آتش کشیده شد.

در مقابل نیروهای امنیتی با شلیک گازهای اشک‌آور با معترضان مقابله و آنها را وادار کردند به سمت پل الرینغ عقب‌نشینی کنند و درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و حامیان دو حزب مذکور رخ داد و تعدادی زخمی شدند و نیروهای امنیتی چهار تن از حامیان حزب‌الله و جنبش امل را دستگیر کردند.

رهبران حزب‌الله و جنبش امل نیز به دنبال این درگیری‌ها از حامیان خود خواستند خویشتن‌داری کرده و تظاهرات را متوقف کنند اما معترضان این درخواست را نادیده گرفته و حصار امنیتی را شکسته و به میدان الشهدا هجوم آورده، لاستیک‌های خودرو را آتش زده و ساختمان‌های اداری را تخریب کردند.

نیروهای امنیتی برای حفاظت از تظاهرکنندگان که شعار “شیعه، شیعه” سر می‌دادند، ایست‌های بازرسی ایجاد کردند و درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و معترضان صورت گرفت و معترضان به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کرده و آنها نیز از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

همچنین صدها تن از جوانان با موتورسیکلت‌هایی که پرچم‌های حزبی و مذهبی داشتند در نزدیک منطقه تظاهرات شعارهای مذهبی و دینی سر دادند.

در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان، تعدادی از جوانان نقابدار وارد میدان اصلی شده و تعدادی از چادرهای معترضان را آتش‌ زدند.

استقبال اوکراین از پیشنهاد ترکیه برای میانجی‌‌گری میان مسکو و کی‌یف
هم اکنون بخوانید

لبنان از دو ماه پیش صحنه اعتراضات مردمی است که خواستار تشکیل دولت، برگزاری انتخابات زودهنگام، اصلاح وضعیت اقتصادی و مجازات افراد فاسد است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا