چگونه دوست پیدا کنیم؟

کتاب آیین دوست‌یابی: چطور به یک فرد اجتماعی و محبوب تبدیل شویم نوشته دیل کارنگی، به شما کمک می‌کند میزان اعتماد به نفس‌، نفوذ و تاثیرگذاری‌تان را بالا ببرید و یاد خواهید گرفت که چگونه دیگران را وادار کنید در کنار شما کار کنند، بدون این که مانع حرکت آن‌ها در مسیر خودشان شوید.

این کتاب برخلاف اسمی که دارد در مورد دوستیابی نیست و به نظر نام مناسبی برای این کتاب با این حجم اطلاعات کاربردی انتخاب نشده است؛ کتاب آیین دوست‌یابی در مورد نحوه‌ برخورد و سلوک با دیگران است و راز نفوذ به قلب دیگران و رفتار درست را نشان می دهد.

این را به‌خاطر بسپاریم که اطلاعات آیین دوست‌یابی مختص به زمان و مکان خاصی نیستند و چونکه همواره با در ارتباط هستیم، می‌توان این اصول را در همه جای زمین به کار گرفت.

در بخشی از میکروکتاب آیین دوست‌یابی آمده است: “چطور به یک فرد اجتماعی و محبوب تبدیل شویم؟ مسیر مستقیمی که ما را وارد قلب دیگران می‌کند این است که درباره‌ی چیزهایی صحبت کنیم که برای آن‌ها بیشترین اهمیت را دارد، نه چیزهایی که برای خود ما مهم هستند.

اگر همیشه تلاش کنید مسائل را از دیدگاه دیگران ببینید و درباره‌ چیزهایی که آن‌ها علاقه‌ دارند صحبت کنید، در این صورت افراد بسیار زیادی تمایل خواهند داشت با شما ارتباط داشته باشند.

اگر بتوانید پیش‌بینی کنید که چه موضوعی بیش از همه به قلب شنونده‌تان نزدیک است و درباره‌ آخرین پیشرفت‌ها در آن حوزه صحبت کنید در این صورت افراد از این که شما تا چه اندازه به مسائل مهم زندگی‌ آن‌ها اشراف دارید، شگفت‌زده می‌شوند و دوست دارند ساعت‌ها با شما صحبت کنند. این هنر سازگار کردن خود با افرادی است که می‌خواهید آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید.

حمید خطیب‌ شهیدی درگذشت
هم اکنون بخوانید

کتاب آیین دوستیابی یکی از کتاب هایی است که حتما باید مطالعه شود، کتاب در سال ۱۹۳۷ توسط دیل کارنگی در چهار فصل تالیف شده‌ و همواره جزو پرفروشترین کتاب های روانشناسی و موفقیت در دنیا بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا