تاکید «ذوالقدر» بر ضرورت تصویب نهایی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت تصویب نهائی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: از آنجا که کودک قدرت تشخیص نفع و ضرر خودش را ندارد، موضوع تامین و حمایت از حقوق آنها از دل‌مشغولی‌های اساسی است. بر این اساس، قانون فعلی حمایت از کودکان و نوجوانان(مصوب ۱۳۸۱) دارای نقص‌های جدی بوده و لذا یک لایحه جدید برای الحاق به قانون فعلی حمایت از کودکان و نوجوانان نیاز و ضروری به نظر می‌رسید.

وی با بیان اینکه «ابلاغ این لایحه به عنوان ابزاری برای تامین حقوق کودکان و نوجوانان است که صدایی برای مطالبه گری ندارند»، یادآور شد: به همین دلیل لایحه‌ای با عنوان «حمایت از کودکان و نوجوانان» از سوی دستگاه قضا به مجلس ارائه شد که در آن پیش‌بینی‌هایی برای حمایت از کودکان و نوجوانان کار،‌ کودکان و نوجوانان بزه‌دیده و کودکان و نوجوانان در معرض بزه آورده شده که در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و برای بررسی به شورای محترم نگهبان تقدیم شد.

ذوالقدر اضافه کرد: شورای نگهبان ایراداتی در ماده ٩ این لایحه وارد دانسته که نظر آنها درخصوص این ماده مورد توجه قرار گرفت و برهمین اساس این لایحه این هفته در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم به تصویب نهائی برسد.

انتهای پیام

در تلاش برای ارتقای سن مسئولیت به ۱۸ سال هستیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا