بررسی گزارش جهاددانشگاهی در خصوص ناوگان ریلی کشور در کمیسیون عمران

سید ابوالفضل موسوی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خطوط ریلی کشور و در بخش واگن توسط کلیه شرکت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه جهاد دانشگاهی گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش ریل و واگن ارائه داد.

وی در ادامه اظهار کرد: مدیر کل راه آهن و رئیس سازمان شهرداری‌ها نیز گزارشی از وضعیت ریلی و واگن‌ها چه در داخل شهر و چه در بین شهرها ارائه دادند. کمیسیون عمران به دنبال بررسی پیشرفت کار و تولید داخل بود اگر قراردادهای جدیدی که شرکت‌ها بستند اجرایی شود حدود ۵۵ درصد واگن‌های مترو بومی سازی خواهد شد و ما متکی به فناوری داخلی شده که محور اصلی آن جهاددانشگاهی است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: درخصوص واگن‌های بین شهری نیز این پیشرفت را نسبت به سال گذشته داریم در نهایت گزارش خوبی از تعداد واگن‌های اضافه شده به خطوط شهری و بین شهری ارائه شد. در ادامه آقای صیادی معاون کل ارتش و معاونت های مختلف در جلسه حضور داشتند و گزارشی از ماموریت های ارتش در نیروی زمینی، هوایی و دریایی در اقصی نقاط کشور به منظور حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران ارائه دادند.

وی افزود: همچنین گزارشی از وضعیت پادگان‌ها، بیمارستان ها و فناوری‌های ارتش ارائه شد و جمع بندی نهایی این بود که به زیرساخت‌های ارتش آن طور که باید توجه نشده است و قرار شد کارگروهی تشکیل شود تا در جلسات متناوب وضعیت بودجه ارتش را پیگیری کند تا توجه ویژه ای به بودجه ارتش در بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ شود و آن چه که شایسته ارتش است تخصیص یابد.

هفته پر فراز و نشیب بورس تهران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا