هشدار گوترش درباره افزایش حملات و تهدیدها علیه خبرنگاران

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این صحبت‌ها از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در “روز بین‌المللی پایان دادن به مصونیت برای جرایم علیه پایگاه خبریان” مطرح شد.

گوترش در پیامی به مناسبت این روز گفت: افزایش چشمگیری از حملات و تهدیدها علیه امنیت فیزیکی پایگاه خبریان و کارمندان رسانه‌های خبری و حوادث مرتبط با آنها دیده می‌شود. زمانیکه پایگاه خبریان هدف قرار می‌گیرند، این کل جوامع هستند که هزینه آن را پرداخت می‌کنند. بدون توانایی در حفاظت از پایگاه خبریان، توانایی ما برای حفظ اطلاعات و شرکت در تصمیم گیری‌ها به شدت ضربه می‌خورد.

وی ادامه داد: این حملات و رویدادها شامل تهدید پیگرد قانونی، دستگیری، زندانی، ممانعت از انجام فعالیت و شکست در تحقیقات و پیگرد افرادی می‌شود که عامل آسیب رساندن به پایگاه خبریان هستند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین به این مساله اشاره کرد که آمار زنان قربانی در میان هدف قرار دادن پایگاه خبریان افزایش داشته و پایگاه خبریان زن به شدت با خشونت به ویژه آزار و اذیت‌های جنسی، سوءاستفاده و تهدید روبه‌رو هستند.

انتهای پیام

پایان دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین با «دستاوردهایی اندک»/ تأیید کشته شدن ۴۰۶ غیرنظامی اوکراینی/ ابراز نگرانی مسکو از تصمیم آلمان برای تامین تسلیحات اوکراین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا