استفاده از بالگرد و پهپاد برای رصد مرزها، کنترل ترددها و ترافیک اربعین

به گزارش ایسنا،‌ سردار حسینعلی مستاجران با اشاره به آماده باش نیروهای هواناجا برای ماموریت بزرگ اربعین اظهار داشت:هواپیمایی نیروی انتظامی ضمن استفاده از تمام تجهیزات و امکانات بالگردی و پهپادی خود برای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین،  امکانات هوایی ارتش و سپاه را نیز در راستای این ماموریت بزرگ و معنوی به کار گرفته است.

وی با اشاره به استقرار نیروهای این پلیس در مرزهای چهارگانه افزود: ما در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی و میرجاوه امکانات بالگردی و پهپادی خود را برای رصد مرزها، مدیریت ترافیکی و کنترل ترددها  و .. به کار گرفته ایم.

فرمانده هواناجا خاطر نشان کرد: در ایام اربعین همه کشور بسیج می شوند تا این کنگره عظیم به بهترین شکل برگزار و خیل عظیم عاشقان حسینی (ع) روانه کربلای معلی شوند و هواناجا نیز علاوه بر ایفای نقش در ماموریت های اشاره شده، در مواردی موضوع انتقال و جابه جایی بیماران به بیمارستان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه را نیز دنبال می کند.

سردار مستاجران در پاسخ به این سوال که چه تعداد بالگرد و هواپیما  از سوی نیروی انتظامی برای ماموریت اربعین در نظر گرفته شده،  پاسخ داد:  تعداد بالگردها به میزان نیاز در مرزهای چهارگانه و میرجاوه بستگی دارد  اما در هر حال همه بالگردها، پهپادها و هواپیماها در کنار خلبانان و نیروهای این پلیس برای  ماموریت اربعین آماده هستند.

وی اشاره کرد: هواپیما هایی نیز از سوی هواناجا برای تردد مسئولان لشکری و کشوری برای موضوعاتی چون بازدید از مرزها در نظر گرفته شده است.

براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده هواناجا در پایان در پاسخ به این سوال که نیروها و امکانات هواناجا تا چه زمانی در مرزهای چهارگانه و میرجاوه مستقر هستند، گفت: تا پایان ماموریت اربعین و بازگشت زوار به کشور در خدمت عزیزان هستیم.

توضیح محیط زیست درباره یک خبر
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا