رئیس ستاد کل ارتش الجزایر پیش‌شرط‌های مخالفان را رد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع،‌ احمد قاید صالح، رئیس ستاد کل ارتش الجزایر گفت: برای حل بحران سیاسی کنونی که کشور از پنج ماه پیش شاهد آن است، هیچ فرصتی برای تضییع وقت وجود ندارد.

وی در ادامه بر ضرورت دور کردن گفت‌وگو از روش پیش شرط گذاشتن که به حد دیکته کردن‌ها رسیده است، تاکید کرد.

پیش از این هم ژنرال صالح نسبت به پیش‌شرط‌هایی که گروه‌های مخالف به ویژه گروه‌های “جایگزین دموکراتیک” پیش از شروع هر گونه گفت‌وگوی سیاسی مطرح کرده بودند واکنش نشان داده بود. این شرط‌ها را کمیته شش جانبه به رهبری کریم تونس به فرمانده ارتش ارجاع داده بود.

این پیش شرط‌ها شامل آزادی فوری زندانیان عقیدتی، احترام نیروهای امنیتی به تظاهرات مسالمت‌آمیز، تضمین آزادی مطبوعات، لغو محاصره تحمیلی پایتخت در طول راهپیمایی‌ها، پایان دادن به مأموریت دولت کنونی نورالدین بدوی و جایگزینی دولت توافقی و تکنوکرات است.

رئیس ستاد ارتش الجزایر شروط آزادی بازداشتی‌هایی که به دروغ و بهتان زندانیان عقیدتی خوانده شده‌اند، کاهش اقدامات امنیتی در ورودی‌های پایتخت و شهرهای بزرگ و تلاش برای زیر سوال بردن اعتبار و عملکرد نهادهای کشور از طریق پخش شایعات با هدف گمراه کردن افکار عمومی و ناکام گذاشتن تلاش‌های مسئولان را افکاری مسموم خواند که برخی از گروه‌ها آن را اشاعه داده‌اند.

وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری هر چه زودتر باید برگزار شود و این موضوع باید در محور گفت‌وگوها قرار بگیرد.

ژنرال صالح بار دیگر بر پایبندی به چارچوب قانون اساسی، پایبندی به قوانین جمهوری در همه شرایط تأکید کرد و گفت: به کسانی که خواستار دوری از قانون اساسی و سقوط در دام خلأ قانون اساسی به عنوان یکی از دلایل اصلی ایجاد آشوب هستند، هشدار می‌دهیم. تنها راه رهایی از بحران در پیش گرفتن گفت‌وگوی شفاف با حسن نیت است و کشور ما از این طریق می‌تواند بر دشواری‌های خود فائق آمده و در مسیر رشد و توسعه قدم بردارد.

رایزنی واشنگتن با قطر و کویت برای اسکان مترجمان افغان
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هجده =

دکمه بازگشت به بالا