مهارت‌آموزی به معتادان بهبودیافته و والدین کودکان کار و خیابان

به گزارش ایسنا، عصر امروز نمایشگاه گذر مهارت به مناسبت هفته مهارت‌آموزی در بوستان لاله افتتاح شد و محمدی رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در شهرداری حوزه کارآفرینی به سازمان رفاه محول شده است که در دو بخش توانمندسازی و کمک به راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تفاهم با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با شعار هر شهروند یک مهارت نسبت به ایجاد غرفه‌های کارآفرینی در پارک لاله اقدام کردیم، گفت: همچنین سه اتوبوس سیار مهارت‌آموزی و همچنین تورهای بازدید و کسب تجربه‌های اشتغال نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طبق تفاهمی که با سازمان فنی و حرفه‌ای داشته‌ایم، مقرر شده است که نسبت به آموزش معتادان بهبود یافته که در مراکز بهاران مستقر هستند، اقدام شود، گفت: در بهاران منطقه ۵ در اسفندماه سال گذشته اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی در راستای کسب مهارت و اشتغال آنها ارائه شد که خروجی آن بسیار مثبت بود و مقرر شد با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای به معتادان بهبود یافته آموزش داده شود تا آنها پس از خروج از این مرکز و ورود به جامعه بتوانند کسب و کاری برای خود ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز مهارت‌آموزی به معتادان بهبود یافته انجام می‌شد اما از آنجایی که این آموزش بدون نظارت دستگاه‌های مربوطه بوده، اثرگذاری لازم را نداشته است.

وی با بیان اینکه هر مرکز بهاران در سال قابلیت نگهداری ۱۰۰۰ نفر را دارد، گفت: در اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای مدون با سازمان فنی و حرفه‌ای می‌توانیم در هر سال ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر را آموزش دهیم.

ویدئو / روزهای کروناییِ کهریزک
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه در حوزه کودکان کار و خیابان نیز ورود پیدا کردیم، گفت: والدین این کودکان کار و خیابان در آموزش‌های مختلف شرکت کرده و مهارت کسب می‌کنند تا بتوانند کودکشان را از چرخه خیابان خارج کنند.

وی با بیان اینکه برای افراد بهبود یافته منابعی وجود دارد که می‌توانیم بدون دردسر اشتغال آنها را تضمین و اجرایی کنیم، گفت: صندوق کارآفرینی امید در گذشته ۷۵۰ میلیون تومان بودجه برای بهبودیافتگان و یا افراد در معرض آسیب قرار داده است که بتوانند کسب و کارهای کوچک ایجاد کنند.

وام ۵۰ میلیونی برای کسب و کارهای کوچک

در ادامه این افتتاح گذر مهارت دهقان نماینده وزارت کار نیز با بیان اینکه در وزارت کار بحث توانمندسازی ۶۴۰۰ زن بدسرپرست، بی‌سرپرست و خودسرپرست مطرح است که در پی تفاهمنامه با جهاد دانشگاهی، معاونت زنان و وزارت کار این ظرفیت توانمندسازی فراهم شده است که سهم استان تهران ۱۶۶۰ نفر است که تا سقف ۵۰ میلیون با سود ۴ درصد به آنها وام داده می‌شود.

وی افزود: همچنین از سال گذشته طرح حرکت اجرایی شده است که براساس آن برای توسعه مشاغل خانگی تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که دولت وعده سرخرمن نمی‌دهد، گفت: صندوق کارآفرینی امید اعتبارات خوبی دارد و تاکنون شش هزار نفر شاغل شده‌اند.

در ادامه بهداری‌پور شهردار منطقه ۶ نیز با بیان اینکه امسال نمایشگاه گذر مهارت با ۵۲ غرفه در بوستان لاله برگزار می‌شود، گفت: شهرداری تهران در بحث کارآفرینی در کنار سایر دستگاه‌ها است و آمادگی داریم این نمایشگاه‌های مهارتی را توسعه دهیم.

کرونا در تهران تا حدی رو به کاهش / کنترل مراجعین ادارات با کارت ملی هنوز اجرایی نشده است
هم اکنون بخوانید

همچنین در ادامه گرزین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیان اینکه انتقال مهارت به منابع انسانی بسیارمهم است چراکه جامعه ما از فقدان آموزش‌های مهارتی رنج می‌برد، گفت: هفته مهارت فرصت خوبی برای مهارت‌آموزی به دیگران است و فصل تابستان نیز زمان مناسبی برای ورود جوانان به اینگونه آموزش‌ها است.

وی با بیان اینکه در ۱۲ استان به طور همزمان نمایشگاه مهارت برگزار می‌شود، گفت: بزرگترین نمایشگاه در پارک لاله با ۵۲ غرفه برگزار شد.

وی با بیان اینکه درصدد آن هستیم که مشاغل جدید و نوین را به جوانان معرفی کرده و مهارت‌های لازم اینگونه مشاغل را به آنها آموزش دهیم، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای سالانه به آموزش و مهارت‌آموزی سربازان اقدام می‌کند به‌گونه‌ای که سال گذشته ۲۲ هزار نفر در نیروهای مسلح مورد آموزش قرار گرفتند و حالا آماده مهارت‌آموزی به معتادان بهبود یافته نیز هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفت =

دکمه بازگشت به بالا