با جشنواره فرصت‌ها و ایده‌ها آسیب‌های اجتماعی کم و کسب‌وکار ایجاد می‌شود

به گزارش اعتماد نو، مهندس اسدی در اختتامیه جشنواره فرصت ها و ایده ها گفت: سومین جشنواره ایده ها و فرصت ها با استقبال خوبی مواجه شد. ۳۵۰ تیم در این جشنواره شرکت کردند یعنی هر تیمی حداقل سه یا ۵  نفر را داشت و بعبارتی ۱۵۰۰ نفر شرکت و ۳۵۰ ایده ثبت کردند. یک داوری میانی انجام شد و صاحب نظران قضاوت کردند و از بین آنها ۶۵ تیم به جشنواره  امروز راه یافتند. آنها آمدند که از مسیر کارآفرینی اجتماعی کمک کنند تا آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند و کسب و کار و اشتغال ایجاد شود و ما فکر می کنیم بعد از این جشنواره حداقل می توانیم نوید این را بدهیم که ۵۰ اشتغال ایجاد شود که این تیم ها، تیم هایی هستند که روی فعالیت های دانش بنیان فعالیت می کنند و شرکت هایی که تشکیل می دهند شرکت های دانش بنیانی هستند که می توانند معضلات اجتماعی را  رفع کنند تا ان‌شاءالله کشورمان، کشور موفق تری باشد.

وی افزود: ما از تیم هایی که در این جشنواره هستند ۱۰ تیم را انتخاب می کنیم. تسهیلات سود بانکی پایبن به آنها پرداخت خواهد شد.

اسدی ادامه داد: مرکز شکوفایی کاهش آسیب های اجتماعی به زودی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت پیشگیری قوه قضاییه راه اندازی می شود.

وی افزود: اگر نگاهی به آسیب های اجتماعی کنیم مثل تصادفات و ترافیک و … می بینیم که حل این معضلات واقعا اشتغال زیادی را  ایحاد می کند و دانش آموزان و دانشجویان با استعداد ما می توانند آن‌را حل کنند.

صادرکنندگان توقع دارند سنگ‌های جلوی پایشان برداشته شود
هم اکنون بخوانید

اسدی در پایان گفت: ان‌شاءالله ۱۰۰ اشتعال و حدود ۲۰ شرکت در آینده ایجاد شود. شاید در آینده هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم که هدفش کاهش آسیب های اجتماعی است.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا