حشمتی: مفاهیم نهج‌البلاغه برای دستگاه‌های اجرایی بسیار کارآمد است

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی صبح روز پنج‌شنبه ۵ بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه  دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با بیان این‌که مسئولان باید دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه را به طور جدی دنبال کنند، اظهار کرد: کار عظیمی در بخش عمده احیای موسسه نهج‌البلاغه انجام شده است و گام اول در این دوره خوشبختانه محکم برداشته شد. کسانی که دراین دوره مربی شدند باید در انتقال مفاهیم علوی و اهل بیت (ع) بکوشند.

وی خاطر نشان کرد: در نهج‌البلاغه باید معارف دینی را در سطح جامعه ترویج بدهیم و از حکمت‌های آن تن گرفته و امید را در زندگی‌ها تجلی ببخشیم. متاسفانه در بخش زیادی از جامعه ما نسبت به مفاهیم نهج‌البلاغه توجه زیادی نمی‌شود و به آن عمل نمی‌کنیم که این امر جای تاسف دارد.

مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت ادامه داد: نهج‌البلاغه از سویی برای حکما و عمرا نوشته شده است. باید ببینیم که نهج‌البلاغه تا چه اندازه در بخش‌های مختلف کشور به کار گرفته می‌شود و به آن توجه می‌کنیم. نهج‌البلاغه از فرهنگ‌های وارداتی که به کشور می‌آید بسیار بهتر است و باید آموزه‌های آن در بین مردم ترویج پیدا کند. نهج‌البلاغه برای دستگاه‌های اجرایی کارآمد است، اما متاسفانه از آموزه‌های این کتاب در کشور ما بسیار کم استفاده می‌شود.

حشتمی تاکید کرد: نظم در زندگی بسیار مهم و کارآمد است و در مفاهیم نهج‌البلاغه نیز بسیار به آن اشاره شده است. طبق مفاهیم نهج‌البلاغه ما نباید در مقابل خدمتی که به دیگران می‌کنیم انتظار داشته باشیم، اگر این مفاهیم در جامعه ترویج پیدا کند نیمی از مشکلات حل می‌شود. امید است که در هر سه قوا و در کل کشور اخلاق علوی و مفاهیم نهج‌البلاغه ترویج پیدا کند.

گزارش کمیسیون تحقیق درباره اعتبارنامه تاجگردون در صحن قرائت می‌شود
هم اکنون بخوانید

***نذر آموزش نهج‌البلاغه در کشور ضروری است

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی – مدیرکل دفتر اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت – با بیان این‌که نهج‌البلاغه و مفاهیم آن باید در تمام جامعه ترویج پیدا کند، گفت: همه باید به این کتاب ارادت داشته باشیم و امروز باید آموزش نهج‌البلاغه در کشور آغاز شود و نذرهایی باید دراین راستا صورت گیرد، چرا که نهج‌البلاغه تفسیر قرآن است و تک‌تک وقایع این کتاب پیرو آنچه که در قرآن آمده است می‌باشد.

وی گفت: شیخ ‌محمد عبده درباره نهج‌البلاغه می‌گوید: در تمام این کتاب تنها علی‌بن ابیطالب است که در تمام وقایع سربلند است. این فرد یک اندیشمند سنی است. ما شیعیان تا چه اندازه به این کتاب اهمیت می‌دهیم. در معاونت  قرآن و عترت علاوه بر قرآن بر روی عترت دو بخش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه کار می‌کنیم. امیدواریم در آینده بتوانیم بیشتر بر روی این مفاهیم ارزشی کار کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا