عربستان سعودی عواقب سیاست‌های منطقه‌ای خود را بسنجد

به گزارش اعتماد نو، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که، روز گذشته به عنوان نماینده کشورش در نشست «گروه بین‌المللی حمایت از لبنان» در پاریس شرکت داشت از عربستان سعودی خواست تا در منطقه و با همسایگان خود «سنجیده‌تر عمل کند».

تیلرسون همچنین با اشاره به محاصره قطر از سوی عربستان سعودی، بمباران‌های این کشور در یمن و مسئله لبنان از ریاض خواست تا «عواقب اقدامات خود را کاملا بسنجد.»

نمایندگان «گروه حمایت بین‌المللی لبنان» شامل پنج عضو شورای امنیت به علاوه آلمان و ایتالیا و مصر روز جمعه در پایتخت فرانسه، گرد هم آمدند. «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان نیز مهمان ویژه این نشست به‌شمار می‌رفت.

رکس تیلرسون در این نشست، با اشاره به درگیری‌های عربستان سعودی در چند نقطه از منطقه خاورمیانه، گفت: «ما تشویق‌شان می‌کنیم که سنجیده‌تر و بافکرتر عمل کنند و عواقب اقدامات‌شان را کاملا بسنجند.»

الحریری، چهارم نوامبر به عربستان فراخوانده شد و تحت فشار مقام‌های سعودی، استعفای خود از نخست‌وزیری لبنان را از ریاض اعلام کرد. ولی بالاخره با پادر میانی‌های فرانسه، او استعفایش را پس گرفت و به این ترتیب به بحران سیاسی یک ماهه در این کشور تا حدودی پایان داد.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

تأکید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر مخالفت با احیای برجام/ اعلام موضع واشنگتن درباره پاسخ ایران به متن پیشنهادی اروپا در روز چهارشنبه/ اذعان مقام کاخ سفید به منزوی شدن آمریکا بعد از خروج از برجام
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا