کمبود چادر و مواد غذایی در اسلام آباد غرب

فرماندار اسلام‌آباد غرب گفت: با وجود تلاش های انجام شده برای کمک رسانی به زلزله زدگان، کمبود چادر و مواد غذایی احساس می‌شود و نیازمندیم کمک بیشتری به مردم شهرستان شود.

به گزارش اعتماد نو، افشین کریمی اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان تعدادی چادر توزیع شده است و برخی مردم نیز خود چادر مسافرتی داشته‌اند و عده‌ای هم در سالن ورزشی اسکان داده شده‌اند. در تلاشیم تا اقلام غذایی بیشتر و آب معدنی و چادر برای کمک به زلزله‌زدگان جذب کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از نمای بیمارستان اسلام‌آباد غرب فرو ریخته است، ادامه داد: در پی وقوع این حادثه و امنیت بیشتر برای رسیدگی به حادثه دیدگان، جلوی این بیمارستان یک درمانگاه صحرایی ایجاد شد تا به مصدومان رسیدگی شود.

کریمی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون این شهرستان فوتی ناشی از زلزله نداشته است و تنها ۳۵ نفر از شهروندان این شهرستان آسیب دیده‌اند اما ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر مصدوم از شهرستانهای همجوار همچون دالاهو و ثلاث باباجانی برای درمان به این شهرستان منتقل شده‌اند. ۱۴۰ نفر نیز از مصدومان مراجعه‌کننده به این بیمارستان نیز برای انجام درمان‌های تخصصی به کرمانشاه اعزام شده‌اند. از شب گذشته تاکنون تلاش کرده‌ایم با سه جراح، عمل‌های اورژانسی را در بیمارستان انجام دهیم.
وی بیان کرد: مشکل آب و برق ددر اسلام‌آباد حل شده و ۱۶۰ روستا و ۲ شهر این شهرستان مشکل آب و برق ندارند. نانوایی‌ها و مغازه‌ها باز هستند.

کریمی عنوان کرد: تقریبا وضعیت شهر اسلام‌آباد غرب به حالت پایداری رسیده و اردوگاه موقت برای اسکان مردم ایجاد شده است تا مردمی که ترس از حضور در خانه‌ها دارند بصورت موقت اسکان یابند. وزیر کشور در تماسی که با بنده گرفته است تاکید کرده است که به مشکلات روستاها هر چه سریع‌تر رسیدگی شود.

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ترور سردار سلیمانی
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: تلاش برای رسیدگی به زلزله‌زدگان در روستاها انجام شده و تعدادی چادر و مواد غذایی به روستاها رسانده شده است. تلاش کردیم بر حسب نیاز واقعی روستاها چادر توزیع کنیم. به عنوان مثال در روستایی ۵۰ عدد چادر توزیع شده تا حداقل دو خانوار در آن اسکان یابند.

کریمی یادآور شد: در پی این زمین لرزه بخشی از مسکن مهر شهر و برخی ساختمان‌های مسکونی تخریب شده‌اند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا