ادامه پس لرزه های انتخابات نظام پزشکی

اعتراض برخی از گروه‌های پزشکی و کاندیداهای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی به روند برگزاری بزرگ‌ترین انتخابات صنفی سازمان نظام پزشکی کشور کماکان ادامه دارد. این اعتراض‌ها بیشتر متوجه لغو رأی‌گیری الکترونیکی و ابطال نتیجه نهایی انتخابات است.

به گزارش اعتماد نو،  با وجود تأیید صحت انتخابات از سوی نماینده دادستانی و رد انتخابات مجدد از سوی مقامات قضایی روز گذشته نیز هیأت نظارت مرکزی بر انتخابات بعد از شمارش مجدد آرا نتیجه نهایی بررسی شکایات را به‌عنوان فصل الخطاب اعلام کرد اما با این حال عده‌ای ازکاندیداهای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی روز سه‌شنبه در یک نشست خبری نسبت به تشکیل کمیته حقیقت یاب به منظور تأمین حقوق از دست رفته پزشکان تأکید کردند.
بهزاد رحمانی کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: ما اعتقاد داریم که حق ابتدایی همکاران ما با وجود تمام وعده‌ها ضایع شده و این حق الناس است و باید حقوق از دست رفته پزشکان تأمین شود و به اعتقاد بنده فقط با تجدید انتخابات این امر میسر می‌شود.
رحمانی گفت: سازمان نظام پزشکی می‌تواند با کمک پزشکان در مقابل حکم یا دستور صادر شده از وزارت بهداشت بایستد.
محمود برفه‌ای رادیولوژیست و کاندیدای انتخابات در نشست خبری پویش حقیقت‌یاب انتخابات نظام پزشکی اظهار کرد: مشکلات زیادی در این ۴ سال در خصوص سیاست‌های وزارت بهداشت وجود داشته و قریب به اتفاق پزشکان از عملکرد این وزارتخانه رضایت کافی ندارند. همچنین سازمان نظام پزشکی نیز توان دفاع از حقوق پزشکان را نداشته است. به همین دلیل این قشر تصمیم گرفت تا حضور بیشتری در این انتخابات داشته باشد.
این رادیولوژیست تصریح کرد: راه حل دیگر برای مشکل این است که منتخبان دسته جمعی استعفای خود را اعلام کنند هرچند که ما جای آنها نیستیم و نمی‌توانیم تصمیم بگیریم.
وی افزود: سومین راه حل این است که به کسانی که نتوانستند در انتخابات شرکت کنند فرصت رأی مجدد داده شود هرچند که برخی می‌گویند این کار از نظر قانونی و اخلاقی درست نیست و به نظر ما بهترین راه تجدید برگزاری انتخابات است.
پزشک عمومی و مدیر انتشارات تیمورزاده گفت: مقایسه این انتخابات با سال ۹۱، پوشاندن صورت مسأله است، ما انتظار داشتیم امسال حدود ۹ هزار نفر در این انتخابات شرکت کنند. اما دیدیم که مسئولان در خصوص برگزاری انتخابات آدرس غلط دادند و گفتند نیازی به حضور افراد برای رأی دادن بر سر صندوق‌ها نیست و اساساً قرار نبود انتخابات حضوری برگزار شود.
وی تصریح کرد:‌ آنچه قرار نبود برگزار شود حالا به‌عنوان اساس انتخابات مطرح می‌شود و حق رأی بسیاری از پزشکان با این شیوه از بین رفت.
نظر نهایی هیأت مرکزی انتخابات نظام پزشکی فصل الخطاب است
محمد حسین قربانی رئیس هیأت نظارت مرکزی انتخابات نظام پزشکی در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران گفت: معمولاً هر انتخاباتی که برگزار می‌شود بعد از اعلام نتایج حرف و حدیث‌هایی بدنبال خواهد داشت. در اینجا یک عده برنده و یک عده بازنده‌اند و این سر و صدا از سوی بازنده رقابت شنیده می‌شود.
او گفت: ما بر اساس قانون وظیفه داریم صدای اعتراض را بشنویم و تصمیم بگیریم. فصل الخطاب برگزاری انتخابات مرجع قضایی است و انتخابات نظام پزشکی نیز از این امر مستثنی نیست ما به‌عنوان عالی‌ترین هیأت نظارت اعلام می‌کنیم که این انتخابات در چارچوب قانون برگزار شد.
به گفته قربانی، نظر نهایی هیأت نظارت مرکزی مبنی بر صحت نتایج انتخابات فصل الخطاب است و چنانچه کسانی مدعی‌اند تخلفی صورت گرفته قانون مسیر را باز گذاشته و می‌توانند به دیوان قضایی شکایت کنند هر نظری که آنها بدهند ما تابع آن هستیم. ضمن آنکه بعد از بازشماری آرا نتیجه تغییر نکرد و تنها اختلاف رأی نفر دهم و یازدهم که ۷رأی بود به ۱۱ رأی رسید.
رئیس هیأت مرکزی با بیان اینکه الزامی نیست ما تابع ایده و نظر عده قلیلی باشیم و ممکن است نتیجه به مذاق برخی خوش نیاید، افزود: علی رغم همه ضعف‌هایی که در انتخابات الکترونیکی بود ولی وزارت بهداشت تدارک انتخابات دستی را در همه حوزه‌ها دیده بود اگر شرایط انتخابات دستی در حوزه‌های انتخابی فراهم نبود ضعف وارد بود.
قربانی این را هم گفت که میزان مشارکت در انتخابات ۲۶ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته و این حس رقابت گری فضا را برای مطالبه گری فراهم کرد و ما این را می‌پسندیم.

منتجب نیا: برخی هنوز نمی خواهند شکستشان را بپذیرند
هم اکنون بخوانید

 

 

منبع:روزنامه ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا