توصیه رهبر انقلاب به اساتید

به گزارش اعتماد نو ،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار اساتید و نخبگان دانشگاه‌ها بیان کردند: حرف عمده‌ من امروز توجه به مسئولیت معلمی و استادی است. استاد در محیط دانشگاه یک نقش‌آفرینی دارد. شما در روح  و دل و فکر جوان اثرگذارید و او را وادار به فکر و حرکت می‌کنید.

رهبر انقلاب اضافه کردند: اگر استاد احساس مسئولیت داشته باشد، مثبت‌اندیش و امیدوار باشد، عزم و نیت قاطع برای اقدام برای کشور داشته باشد، این اثر می‌گذارد؛ عکسش هم هست. استادی که نگاهش به بیرون مرزهاست و هیچ اعتقادی به مفاهیم کشور و مفاهیم هویت قومی خودش ندارد.

ایشان افزودند: اساتید ما باید نقش خود را در ایجاد بالندگی در دانشگاه از یک‌سو و حراست از ارزش‌های انقلاب و اسلام از سوی دیگر پیدا کنند و تعریف کنند.

رهبر انقلاب مسئله‌ «تبیین» را یکی از کارهای اساتید عنوان کردند و گفتند: این سند۲۰۳۰ باید تبیین شود؛ خیلی مسئله‌ مهمی است. این جزوی از یک سند بالادستی سازمان ملل است؛ سند توسعه‌ پایدار؛ یک بخشش همین سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش است.

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه آن چیزی که در سند توسعه‌ پایدار دارند طراحی می‌کنند، یک منظومه‌ فکر و فرهنگی و عملی برای همه‌ی دنیا است، اظهار کردند: یونسکو اینجا یک وسیله و ویترین است؛ دست‌هایی پشت سازمان ملل وجود دارد که دارند برای همه‌چیز ملت‌های دنیا منظومه‌ فکری و فرهنگی و عملی تنظیم می‌کنند که ملت‌ها باید بر اساس آن عمل کنند. این غلط و معیوب است؛ این‌ها چه حقی دارند که درباره‌ کشورها و سنت‌ها و عقایدشان اظهارنظر کنند که باید این‌جوری یا آن‌جوری عمل کنید؛ همه‌اش هم «باید» است.

هیاتی ویژه از سوی رهبر انقلاب وارد مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شد
هم اکنون بخوانید

رهبر انقلاب ادامه دادند: اینکه می‌گویند «الزام‌آور نیست»، این سطحی‌نگری است؛ هرکدام از این‌ها که تحقق پیدا نکند، بعد به‌عنوان نقطه‌ منفی حساب می‌شود و امتیازهایی از کشور سلب می‌شود.

 

منبع:اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + یک =

دکمه بازگشت به بالا