تلاش همه نامزدها کم کردن آرای روحانی است

غلامحسین کرباسچی ،شهردار سابق تهران تقدس گرایی در شعارهای انتخاباتی را ناشی از نداشتن اعتماد نو به نقل از برنامه مشخص و حرف قابل قبول دانسته و گفت: این تقدس گرایی، ادامه راه احمدی نژاد است و برای احمدی نژاد هم همین شعارها را می دادند. این ها به دلیل اینکه اعتماد نو به نقل از برنامه و حرف خاصی برای ریاست جمهوری ندارند عقاید مردم را پیش کشیده و از آن سوءاستفاده می کنند.

به گزارش اعتماد نو، دبیر کل حزب کارگزاران در گفت و گو با سحر-پایگاه اطلاع رسانی دکتر حسن روحانی-افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری باید به جای شعار اعتماد نو به نقل از برنامه ارائه داد. در ضمن اگر بتی در کشور باشد همه مردم با هم باید آن بت را بشکنند نه اینکه یک نفر به تنهایی بت شکن شود و بقیه پشت سرش شعار بدهند.

کرباسچی شانس روحانی برای این دوره از ریاست جمهوری را ۱۰۰ درصد دانسته و افزود: شانس روحانی برای این انتخابات ۱۰۰درصد است. اگرچه تمام تلاش بقیه نامزدها این است که آرای روحانی را کم کنند، اما همه اذعان دارند که رای او بالاترین رای است.

روحانی در مناظره فردا ازاعتماد نو به نقل از برنامه هایش بگوید

شهردار سابق تهران ادامه داد : روحانی  باید برای حفظ این شرایط باید در مناظره فردا اعتماد نو به نقل از برنامه هایش  راتوضیح دهد. چون برای مردم مفید است که دولت مستقر اعتماد نو به نقل از برنامه هایش را ارائه دهد تا ببینند در این چهار سال چه کارهایی کرده و در دوره بعدی هم چه راهی قرار است ادامه پیدا کند. این از برکت انقلاب است که مردم حتی در نیمه راه هم می توانند قضاوت کنند.

تحلیل اشتباه درباره استعفای نجفی موجب ایجاد بگو و مگو می‌شود
هم اکنون بخوانید

به گفته وی، مشارکت آرای خاموش نقش موثری در نتیجه نهایی انتخابات دارد و لازم است فضا را برای حضور مردم و به دست آوردن آرای خاموش فراهم شود

کرباسچی با تاکید بر این موضوع گفت: در این فرصت باقی مانده باید سعی شود تا انتخابات با حضور هرچه بیشتر مردم برگزار شود. در واقع مردم باید بدانند می خواهند مسیری که چهارسال پیش برای کشور خود انتخاب کرده اند ادامه پیدا کند یا شرایط دوباره به همان اوضاع قبلی برگردد. علاوه بر این، حضور بیشتر مردم در انتخابات نتایج را به واقعیت آن چه عموم می خواهند نزدیک تر می کند.

وی همچنین به دست آوردن آرای خاموش را به نفع روحانی دانست و اضافه کرد: نقش این آرا برای موفقیت روحانی تاثیرگذار است، چون با حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات احتمال رسیدن به دور دوم کمتر می شود و اگر انتخابات در دور اول به اتمام برسد احتمال پیروزی روحانی بیشتر از دور دوم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا