دانمارک اولین «سفیر دیجیتالی »جهان را به کار می‌گیرد

وزیر امور خارجه دانمارک اعلام کرد، دولت این کشور قرار است تبدیل به اولین دولت جهان شود که یک به اصطلاح “سفیر دیجیتالی” ویژه برای ایجاد روابط با شرکت‌های بزرگ فناوری جهان منصوب می‌کند.

به گزارش اعتماد نو ،  به نقل از آر تی، آندرس ساموئلسن، وزارت خارجه دانمارک در مصاحبه‌ای با یک نشریه کشورش بعد از یک کنفرانس درباره وضعیت امور روابط خارجه دانمارک گفت:‌ این دست شرکت‌ها تبدیل به نوعی از کشورهای جدید شده‌اند و ما باید به چنین جریانی پاسخ دهیم.

ساموئلسن تاکید کرد: این ابتکار عمل برآمده از اهمیت روزافزون بخش تکنولوژی برای اقتصاد دانمارک است.

او تاکید کرد: شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، اپل، ماکروسافت و آی بی ام شرکت‌هایی هستند که به همان اندازه کشورهای دیگر بر دانمارک تاثیر می‌گذارند.

به گفته وی این سفیر جدید دانمارک مسئول برقراری و توسعه روابط این کشور با شرکت‌های بزرگ تکنولوژیکی خواهد بود.

قرار است این سمت جدید نوعی رابط حوزه تکنولوژی باشد که نشان دهنده انتقال قدرت دیپلماتیک از کشورهای شناخته شده به شرکت‌های بزرگ خصوصی خواهد بود.

به عنوان مثال وزیر امور خارجه دانمارک به گزارش جدیدی در نشریه فایننشیال تایمز اشاره کرد که در آن گفته شده ارزش بازار شرکت‌هایی نظیر اپل و گوگل به حدی زیاد شده که می‌توانند در اجلاس بین‌المللی و اقتصادی گروه ۲۰ در صورتی که این شرکت‌ها یک کشور به حساب می‌آمدند صاحب کرسی شوند.

با این حال این مقام دانمارکی تاکید کرد که این سمت جدید قرار نیست توجه دانمارک را از شکل سنتی‌تر روابط دیپلماتیک منحرف کند.

وی تاکید کرد: ما البته باید شیوه‌های قدیمی برقراری روابط با کشورهای دیگر را حفظ کنیم. با این حال نیاز داریم روابط نزدیکی با برخی شرکت‌هایی که بر ما تاثیرگذار هستند برقرار سازیم.

دانمارک هرچه سریعتر کودک ایرانی را به خانواده‌اش بازگرداند
هم اکنون بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا