جایزه انجمن منتقدان ریکوردآلمان برای «هاونیاز» کیهان کلهر

کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده کمانچه، برنده جایزه انجمن منتقدان موسیقی ضبط شده آلمان برای آلبوم «هاونیاز» در حوزه موسیقی فولک در سال ۲۰۱۶ شده است.

به گزارش اعتمادنو به نقل از آنا ، از اعضای هیات ژوی روی وب سایت این انجمن ابراز داشته است : «آثار جدیدی منتشر شده و هنرمندانی از طریق زبان و دید شاعرانه با تمام مردم دنیا فارغ از زبان و نژاد صحبت می‏‌کنند. «هاونیاز» یکی از اثرهایی‌‌ست که به موفقیت بزرگی رسیده است.»

«هاونیاز» نام آخرین آلبوم رسمی منتشره کلهر با آهنگ‌سازی و نوازندگی اوست که خوانندگی آن را آینور دوغان، خواننده و موسیقیدان کُرد اهل کشور ترکیه برعهده داشته و البته آن را در ابتدای تابستان ۹۵ در خارج از ایران منتشر کرده است.

کیهان کلهر، هاونیاز را به‌صورت موسیقی ترکیبی ساخته متشکل از : موسیقی فولکلور کُردی، با گویش کرمانجی با خوانندگی آینور دوغان و آهنگ‌سازی و نوازندگی شاه‌کمان توسط خود او، که در آن سلمان قمبرف نوازنده اهل آذربایجان با پیانو و جمیل گوچگیری نوازنده ترکیه‌ای تنبور همراه کلهر هستند.

جایزه انجمن منتقدان موسیقی ضبط شده آلمان از سال ۱۹۸۰ برای تنظیم نمودن دقیق‏ترین استانداردها درزمینه دستاوردهای ممتاز و باکیفیت در حوزه موسیقی ضبط‌ شده تاسیس‌شده است. جایزه انجمن منتقدان آخرین آلبوم رسمی ضبط شده آلمان شامل ۱۵۶ نفر از منتقدان موسیقی، نویسندگان، موسیقی شناسان و سردبیران در آلمان، اتریش و سوئیس است.

پیام تسلیت سرپرست فرهنگستان هنر برای درگذشت بیانی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا