درخواست اردن از شورای امنیت برای لغو مصونیت رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه اردن از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا مصونیت رژیم صهیونیستی از مجازات را لغو کرده و ارسال تسلیحات به این رژیم متوقف شود. او تأکید کرد که ادامه جنگ‌های غیرقانونی اسرائیل، منطقه را به اعماق جنگی منطقه‌ای خواهد کشاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» (توییتر سابق)، خواستار توقف فوری حملات غیرقانونی اسرائیل شد و تاکید کرد که تا زمانی که نخست‌وزیر نتانیاهو و وزرای افراطی‌اش محاکمه نشوند، اسرائیل به جنایات خود در غزه، کرانه باختری و لبنان ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به حمایت‌های بین‌المللی از اسرائیل، اضافه کرد که اگر مصونیت و تسلیحاتی که از سوی برخی کشورها به اسرائیل ارسال می‌شود نبود، این رژیم نمی‌توانست به این حد از خشونت و حملات علیه غیرنظامیان، از جمله نیروهای یونیفل (نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان) دست بزند.

الصفدی از شورای امنیت خواست که وظایف خود را انجام دهد و ضمن لغو مصونیت از مجازات اسرائیل، فروش سلاح به این رژیم را ممنوع کند. او همچنین بر اهمیت اجرای فصل هفتم منشور ملل متحد تأکید کرد و گفت که کشورهایی که واقعاً به دنبال صلح و امنیت در خاورمیانه هستند، باید فوراً ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنند.

فصل هفتم منشور ملل متحد، به شورای امنیت اجازه می‌دهد تا در صورت تهدیدی برای صلح یا اقدام تجاوزگرانه، اقداماتی را برای حفظ و برقراری صلح و امنیت بین‌المللی انجام دهد.

 

 

دیدار وزیر خارجه اردن با باقری در تهران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا