انتقاد وزیر خارجه نروژ از جنگ بی‌رحمانه اسرائیل در غزه و حمایت از راهکار دو دولتی

وزیر امور خارجه نروژ با انتقاد شدید از نقض قوانین جنگ توسط اسرائیل در غزه، بر لزوم رسیدن به راهکار دو دولتی برای حل بحران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، «اِسپن بارث آید»، وزیر خارجه نروژ، امروز (شنبه) جنگ بی‌رحمانه اسرائیل در غزه را محکوم کرد و تل‌آویو را به نقض قوانین بین‌المللی جنگی متهم کرد. او در بیانیه‌ای اشاره کرد که این جنگ شامل حملات کور و نامتناسب بوده و اسرائیل مانع از دریافت کمک‌های انسانی ضروری توسط مردم غزه می‌شود، که این خود نقض قوانین جنگ است.

آید همچنین هشدار داد که اگر دسترسی به کمک‌های انسانی و مواد غذایی افزایش نیابد، غزه تا نوامبر آینده دچار قحطی کامل خواهد شد. او تأکید کرد که باید از غیرنظامیان، بیماران و مجروحان حمایت شود و کمک‌های اضطراری به سرعت به آنها برسد.

وزیر خارجه نروژ بیان کرد که تنها راهکار پایدار برای حل بحران غزه، راهکار دو دولتی است. او از تمام طرفین خواست به جای استفاده از زور، دیپلماسی و مذاکرات را پیش بگیرند.

در ادامه حملات اسرائیل به غزه، بیش از ۴۲ هزار نفر جان باخته‌اند که بیشتر آنان زنان و کودکان بوده‌اند و بیش از ۹۸ هزار نفر مجروح شده‌اند. رژیم صهیونیستی همچنین در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی در غزه متهم شده است.

مذاکرات آتش‌بس با میانجیگری آمریکا، مصر و قطر تاکنون نتیجه‌ای نداشته و نتانیاهو با شروط جدیدی از جمله کنترل گذرگاه مرزی فیلادلفیا و تردد شهروندان شمال نوار غزه، مانع پیشرفت مذاکرات شده است.

 

 

 

آمریکا دنبال ساخت فرودگاه نظامی در الانبار است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا