تحلیل واشنگتن‌پست: حمایت گسترده آمریکا از اقدامات نتانیاهو

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در تحلیلی به حمایت آمریکا از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، و نادیده گرفتن اختلافات ادعایی بین او و جو بایدن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، روزنامه واشنگتن‌پست با بررسی گزارش‌های رسانه‌های غربی پیرامون اختلافات ادعایی بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، نوشت که این اختلافات حقیقت ندارند و واشنگتن همچنان بزرگترین حامی اقدامات اسرائیل است. بر اساس این گزارش، آمریکا نه تنها از اقدامات نظامی اسرائیل در غزه و لبنان حمایت می‌کند، بلکه سیاست‌های نتانیاهو با تأیید و همکاری کامل دولت بایدن پیش می‌رود.

این روزنامه تصریح کرد که علی‌رغم انتشار گزارش‌های گسترده مبنی بر اختلافات میان بایدن و نتانیاهو، هیچ اقدام جدی از سوی دولت آمریکا برای محدود کردن اسرائیل، مانند مشروط کردن بسته‌های تسلیحاتی به کاهش تلفات غیرنظامیان، انجام نشده است. در واقع، هرچند بایدن نارضایتی خود را از مرگ غیرنظامیان فلسطینی ابراز کرده، اما اقدامات دولت او نشان از توافق گسترده با سیاست‌های نتانیاهو دارد.

واشنگتن‌پست همچنین به گسترش درگیری‌ها در منطقه، از جمله اقدامات اسرائیل در کرانه باختری، لبنان، سوریه، و یمن اشاره کرده و تأکید کرده که آمریکا با این اقدامات موافقت کرده است. به علاوه، این روزنامه اذعان می‌کند که اگر آمریکا واقعاً قصد داشت اسرائیل را محدود کند، می‌توانست به راحتی این کار را انجام دهد، اما عدم تمایل واشنگتن برای مهار اسرائیل نشان‌دهنده موافقت کامل با سیاست‌های نتانیاهو است.

 

 

اشتیاق کره جنوبی برای بازیابی روابط با ژاپن
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یک =

دکمه بازگشت به بالا