رئیس‌جمهور: به دنبال آبادانی هستیم، نه جنگ و درگیری

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، در نشستی با اندیشه‌ورزان ارشد آمریکایی در آخرین روز سفر خود به نیویورک تأکید کرد که ایران به دنبال آبادانی کشور و منطقه است و با هیچ‌کس سر جنگ ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، پزشکیان با بیان اینکه هدف اصلی او در رقابت‌های انتخاباتی وحدت ملی بوده است، گفت: «ایران متعلق به همه ایرانیان است و باید همه افراد در ساختن کشور مشارکت داشته باشند.» او همچنین تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال عدالت و انصاف است و با هیچ‌کس در دنیا دشمنی ندارد، اما در برابر ظلم هم تسلیم نخواهد شد.

رئیس‌جمهور به جنایات رژیم صهیونیستی، از جمله ترور شهید هنیه، اشاره کرد و تأکید کرد که این اقدام در تقابل با رویکردهای تعامل‌جویانه ایران بوده است. وی افزود: «ما در برابر این جنایات خویشتن‌داری کرده‌ایم، اما جنایت‌پیشگی صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده است.»

پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش به بی‌تعهدی غرب در موضوع برجام اشاره و تأکید کرد که ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است، اما کشورهای غربی از هر فرصتی برای تضعیف ایران استفاده کرده‌اند.

او همچنین به جنگ اوکراین و نقش زیاده‌خواهی آمریکا و ناتو در ایجاد این بحران اشاره کرد و تأکید کرد که ایران هیچ جنگی را به رسمیت نمی‌شناسد و به دنبال صلح و گفتگو است.

 

آمریکا با هم‌پیمانان خود در سراسر جهان برای پاسخگو کردن ایران همکاری می‌کند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا