افزایش نگران‌کننده آمار تجاوز در لندن

یک رسانه انگلیسی از آمار بهت‌انگیز تجاوز در لندن، پایتخت انگلیس پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، پلیس لندن شامگاه یکشنبه آمار تازه‌ای از جنایات، به‌ویژه تجاوز منتشر کرد. طبق این آمار، هر ساعت یک فقره تجاوز در لندن گزارش می‌شود و در سال ۲۰۲۳، بیش از ۸ هزار ۸۰۰ پرونده تجاوز به ثبت رسیده است که به معنای ۲۴ تجاوز در روز است.

رسانه «بی‌بی‌سی» نیز گزارش داد که بیش از ۱۹ هزار تجاوز جنسی به پلیس گزارش شده و این آمار در ۵ سال گذشته با رشدی ۱۴ درصدی به تقریبا ۲۰ هزار مورد در سال ۲۰۲۳ رسیده است. به‌طوری که هر ۲۶ و نیم دقیقه، یک فقره تجاوز به پلیس لندن گزارش می‌شود.

یک مرکز بحران اجتماعی در لندن این آمار را «خطرناک و بهت‌آور» توصیف کرده و خواستار تغییرات فوری در ساختار اجتماعی انگلیس شده است. این مرکز همچنین اشاره کرده است که تنها یک زن از هر ۶ زن قربانی تجاوز، این جنایت را گزارش می‌دهد.

به ادعای پلیس انگلیس، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کودک خردسال نیز قربانی تجاوز شده‌اند. «ایان کریتچلی»، رئیس شورای محافظت از کودکان در پلیس ملی انگلیس، عامل افزایش تجاوز به کودکان را «فرهنگ آنلاین مسموم» و گسترش فیلم‌های مستهجن دانسته است.

در همین راستا، وزارت کشور انگلیس اعلام کرده که جرایم تجاوز به عنف به زمان طولانی برای بررسی اتهامات نیاز دارند. همچنین، پس از حوادث پرمخاطب خشونت علیه زنان توسط افسران پلیس متروپولیتن، اعتماد عمومی به پلیس کاهش یافته است. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۴۰ درصد از مردم به پلیس اعتماد دارند.

احضار سفیر ژاپن توسط مقامات کره جنوبی
هم اکنون بخوانید

دولت انگلیس سال گذشته خشونت علیه زنان و دختران را به‌عنوان یک تهدید ملی برای امنیت عمومی طبقه‌بندی کرد و به نیروهای پلیس دستور داده شد که پاسخ به این موضوع را همانند جرایم سازمان‌یافته در اولویت قرار دهند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا