افزایش تنش‌ها: رزمایش‌های کره‌جنوبی و آزمایش پهپاد جدید کره شمالی

کره‌جنوبی در اقدامی تنش‌آمیز، رزمایش تفنگداران دریایی خود را نزدیک به مرز دریایی دو کره برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، سپاه تفنگداران دریایی کره‌جنوبی امروز در دو جزیره نزدیک به مرز دریایی دو کره، رزمایش جدیدی با استفاده از مهمات جنگی انجام داد. این رزمایش، دومین از نوع خود پس از تعلیق پیمان نظامی بین‌کره‌ای توسط سئول بود. این پیمان که در سال ۲۰۱۸ برای کاهش تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و سئول منعقد شده بود، اخیراً تعلیق شده است.

خبرگزاری «یونهاپ» کره‌جنوبی گزارش داد: «این رزمایش که ماهیت دفاعی دارد، شامل هویتزرهای خودکششی K-۹ و راکت‌اندازهای چندگانه چونمو بوده و در مجموع ۳۹۰ گلوله شلیک شد.»

رزمایش در جزایر «یون پیونگدو» و «بائنگنیونگدو» در دریای زرد و جنوب مرز دریایی (NLL) که کره شمالی آن را به رسمیت نمی‌شناسد، انجام شد. پیونگ‌یانگ این مرز را به طور یکجانبه ترسیم شده توسط سئول و تحت حمایت آمریکا پس از پایان جنگ کره می‌داند.

سپاه تفنگداران دریایی کره‌جنوبی اعلام کرد که به تمرینات شلیک دریایی منظم ادامه خواهد داد تا قابلیت‌های عملیات توپخانه‌ای و آمادگی نظامی را افزایش دهد.

این رزمایش در پی تعلیق پیمان دو کره برای کاهش تنش در تاریخ ۴ ژوئیه انجام شد. سئول دلیل تعلیق این پیمان را «عملیات زباله کره‌شمالی» اعلام کرده است. این پیمان شامل ایجاد منطقه حائل دریایی و ممنوعیت تمرینات نظامی بود.

همچنین، کره شمالی اخیراً از یک مدل جدید پهپاد انتحاری رونمایی کرد که قابلیت برخورد به اهداف در ارتش کره جنوبی را مورد آزمایش قرار داد. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که پهپاد سفید رنگ با دم و بال «ایکس» شکل، به هدف شبیه‌سازی‌شده از تانک «کی-۲» کره جنوبی برخورد و آن را تخریب کرد.

بلژیک شهروندان داعشی خود را از بازداشتگاه‌های سوریه خارج می‌کند
هم اکنون بخوانید

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که آزمایش این پهپاد شامل مدل‌های مختلف برای حمله به اهداف دشمن در زمین و دریا بود. رهبر کره شمالی، «کیم جونگ اون»، وعده داد که تولید و توسعه پهپادهایی که درجا منفجر می‌شوند، عملیات اکتشافی انجام می‌دهند و به اهداف زیر آب حمله می‌کنند، برای افزایش آمادگی جنگی کشور افزایش خواهد یافت.

این آزمایش در پی رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی موسوم به «سپر آزادی» انجام شد که بر ارتقای آمادگی در برابر پهپادهای کره شمالی متمرکز بود و شامل مانور نظامی شبیه‌سازی‌شده و مانورهایی با مهمات جنگی بود.

برخی تحلیلگران شباهت پهپادهای جدید کره شمالی به مدل «زالا لنست-۳» روسیه را اشاره کرده‌اند و سخنگوی ارتش کره جنوبی گفت که بررسی کمک روسیه به کره شمالی برای تقویت توانمندی‌های پهپادی در حال انجام است.

رزمایش‌های اخیر کره‌جنوبی به تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره افزوده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا