حماس: نتانیاهو مسئول کشته شدن اسرای صهیونیست در غزه است

خلیل الحیه، مسئول پرونده مذاکرات حماس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل عدم انعطاف و اصرار بر اولویت‌های نظامی، مسئول کشته شدن شش اسیر صهیونیست در غزه دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، «خلیل الحیه»، مسئول پرونده مذاکرات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که شش اسیر صهیونیست که در غزه کشته شدند، می‌توانستند زنده بازگردانده شوند، اما اقدامات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، باعث کشته شدن آنها شد.

الحیه تصریح کرد که نتانیاهو به جای توجه به اسرای صهیونیست، محور فیلادلفیا را اولویت بالاتری می‌داند و حاضر نیست برای آزادی اسرا امتیازی بدهد. به گفته وی، انعطاف و نرمش حماس در خصوص تعداد اسرایی که قرار بود روزانه در چارچوب توافق مبادله اسرا آزاد شوند، از سوی نتانیاهو رد شده است.

براساس گزارش شبکه الجزیره، ارتباط حماس با «هرش»، اسیر آمریکایی که در غزه نگهداری می‌شد، پس از ارائه ویدئویی برای اطمینان خانواده‌اش قطع شد و اکنون مشخص شده که او نیز در میان کشته‌شدگان است.

الحیه افزود: «ما در ماه مه گذشته پیشنهاد میانجی‌ها برای حصول توافق آتش‌بس را پذیرفتیم، اما رژیم صهیونیستی به جای همکاری، به رفح حمله کرد و گذرگاه رفح را اشغال نمود.»

وی همچنین اظهار داشت که نتانیاهو بر ابقای نیروهای اشغالگر در محور فیلادلفیا و نتزاریم اصرار دارد و با آزادی شماری از اسرای فلسطینی سالخورده که محکوم به حبس ابد هستند، مخالفت کرده است.

خلیل الحیه تأکید کرد که حماس به هیچ وجه قصد ندارد بر سر شروط جدید نتانیاهو مذاکره کند و تصمیم این جنبش همچنان پایبندی به طرح پیشنهادی دوم ژوئیه است.

بازداشت واردکننده خودروهای بمب‌گذاری شده و خانواده‌های داعش به سوریه در عراق
هم اکنون بخوانید

در بخش دیگری از سخنان خود، الحیه خاطرنشان کرد که آمریکا با اینکه اعلام کرده خواستار توافق است، اما فشار لازم را بر رژیم صهیونیستی اعمال نمی‌کند. وی افزود: «بدون عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از محورهای فیلادلفیا و نتزاریم، هیچ توافقی در کار نخواهد بود.»

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که اجساد شش اسیر صهیونیست را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده است. کشته شدن این اسرا باعث انتقادات شدیدی از نتانیاهو شده است. مخالفان نتانیاهو او را مسئول کشته شدن این اسرا می‌دانند.

با این حال، نتانیاهو در بیانیه‌ای حماس را متهم به مانع‌تراشی در مسیر توافق برای آزادی اسرا کرده و ادعا کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال دستیابی به توافقی است که امنیت اسرائیل را تضمین کند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه نیز نتانیاهو و کابینه‌اش را متهم کردند که با اصرار بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا، عملاً باعث کشته شدن اسرا شده‌اند. این اظهارات نشان‌دهنده تنش‌های عمیق و اختلافات میان حماس و رژیم صهیونیستی درباره شرایط آزادی اسرا و آتش‌بس در غزه است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا