محمود عباس: ایران ممکن است در ساعات آینده به اسرائیل حمله کند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که برای دیدار با رئیس‌جمهور روسیه به این کشور سفر کرده است، ادعاهایی درباره واکنش احتمالی ایران به رژیم اسرائیل پس از ترور اسماعیل هنیه مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، محمود عباس در گفت‌وگویی با خبرگزاری روسی «تاس»، شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد که ایران ممکن است به زودی تصمیم خود را درباره واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، اعلام کند و این تصمیم ممکن است طی چند ساعت آینده نهایی شود. عباس در ادامه تأکید کرد که فلسطین همچنان بر موضع خود در مخالفت با جنگ پایبند است.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، محمود عباس پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در مصاحبه‌ای با میخائیل گوسمان، معاون مدیر کل خبرگزاری تاس، این ادعاها را مطرح کرده است.

عباس همچنین اظهار داشت: «ممکن است در روزهای آینده یا حتی ساعات آتی ایران تصمیم خود را برای حمله به اسرائیل بگیرد. ما، به‌عنوان فلسطینی‌ها، در ابتدا و اساساً مخالف جنگ هستیم. در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، به‌صورت رسمی اعلام کردیم که با هرگونه جنگ و کشتار غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان، مخالفیم. درحالی‌که نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی رخ خواهد داد، امیدواریم که هیچ درگیری جدیدی پیش نیاید.»

وی در پایان افزود: «پیش‌بینی ابعاد و عواقب هرگونه تشدید تنش و جنگی دشوار است.»

پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) در تهران و همچنین شهادت فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله، در حمله هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت در ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد)، تنش‌ها در منطقه غرب آسیا شدت گرفته است. ایران و حماس رژیم صهیونیستی را مسئول ترور هنیه می‌دانند و وعده داده‌اند که به این اقدام پاسخ خواهند داد.

گروه طالبان از تصرف میمنه مرکز ولایت فاریاب خبر داد
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا