احتمال پس گرفتن طلای ساروی به دلیل شکایت ارمنستان


ارمنستان با عدم کسب مدال طلا در المپیک پاریس، به شدت به نتیجه مسابقه فینال کشتی میان آرتور آلکسانیان و محمد هادی ساروی اعتراض کرده است. این کشور که تنها با سه نقره و یک برنز به کار خود در المپیک پایان داد، اکنون به دنبال بررسی مجدد نتیجه این مسابقه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم، آلکسانیان با محمدهادی ساروی روبرو شد. هنگامی که ساروی با نتیجه ۳ بر ۱ پیش افتاد، سرمربی آلکسانیان درخواست چلنج داد اما داوران تخلفی مشاهده نکردند و امتیاز دیگری به ساروی تعلق گرفت، در نهایت این کشتی‌گیر ایرانی با نتیجه ۴ بر ۱ پیروز میدان شد.

آلکسانیان بلافاصله پس از مسابقه به این نتیجه اعتراض کرد و اظهار داشت که کشتی‌گیر ایرانی در یکی از صحنه‌ها با هر دو پا به طور کامل از تشک خارج شد و او از مربیانش خواست تا چلنج کنند، اما به جای آن دو امتیاز به ساروی تعلق گرفت. وی معتقد است که باید یک امتیاز به او تعلق می‌گرفت.

کمیته ملی المپیک ارمنستان بلافاصله وارد عمل شد و درخواست بررسی این نتیجه را به فدراسیون جهانی کشتی ارسال کرد. معاون وزیر ورزش ارمنستان، کارن گیلویان، اعلام کرد که منتظر پاسخ کتبی فدراسیون جهانی هستند تا به همراه مدارک لازم به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کنند.

با این حال، اتحادیه جهانی کشتی درخواست تجدید نظر ارمنستان را رد کرد و نتیجه داوران را صحیح دانست.

اما این ماجرا هنوز به پایان نرسیده است. آلکسانیان پس از بازگشت به ارمنستان اعلام کرد که تصمیم دارد تا پایان این شکایت را پیگیری کند و آماده است که موضوع را به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ببرد. او معتقد است که شواهد ویدیویی نشان می‌دهد حق با اوست و قصد دارد با ارائه این مدارک به IOC، عدالت را طلب کند.

کشتی جام دانکلوف و نیکولای‌پتروف| وفایی‌پور و طغانی فینالیست شدند؛ شکست شریعتی‌نیا مقابل کایل اسنایدر
هم اکنون بخوانید

کمیته ملی المپیک ارمنستان نیز تأیید کرد که درخواست تجدید نظر به کمیسیون استیناف کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شده و در حال جمع‌آوری تمامی مدارک لازم برای حمایت از این ادعا هستند.

کارن گیلویان، معاون وزیر ورزش ارمنستان، تأکید کرده است که حتی در صورت رد این درخواست توسط کمیته استیناف، ارمنستان به تلاش‌های خود برای بازگرداندن عدالت ادامه خواهد داد و در صورت لزوم این موضوع را تا لوزان پیگیری خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا