درخواست واشنگتن از ترکیه درباره ایران

سفیر آمریکا در ترکیه اعلام کرد که واشنگتن از آنکارا و سایر کشورهای متحد می‌خواهد تا ایران را متقاعد به کاهش تنش‌ها در منطقه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، جف فلیک، سفیر ایالات متحده در ترکیه، در یک میزگرد رسانه‌ای در استانبول اظهار داشت: «ما از همه متحدان‌مان که هر گونه روابطی با ایران دارند، می‌خواهیم تا آن‌ها را متقاعد به تنش‌زدایی کنند و این شامل ترکیه نیز می‌شود.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، و شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در بیروت، تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است. ایران تهدید کرده است که به این اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در زمان مناسب پاسخ خواهد داد.

فلیک همچنین افزود که مقامات ترکیه‌ای هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند. وی اشاره کرد که ترکیه بیشتر از ایالات متحده مطمئن است که تنش‌ها تشدید نخواهد شد.

در ادامه، فلیک به روابط ایالات متحده و ترکیه اشاره کرد و گفت که این روابط نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد و نقش ترکیه در تبادل زندانیان بین ایالات متحده و روسیه را نیز مفید توصیف کرد.

 

 

پوتین: جنگ علیه تروریسم حتی در جبهه‌های دور نظیر سوریه ادامه دارد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =

دکمه بازگشت به بالا