تعویق سفر بلینکن به خاورمیانه بخاطر عدم اطمینان از امنیت منطقه

طبق گزارش یک پایگاه خبری آمریکایی، سفر از پیش برنامه‌ریزی شده وزیر خارجه ایالات متحده به منطقه غرب آسیا به تعویق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، شامگاه سه‌شنبه، وبگاه «آکسیوس» اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، سفر خود را به منطقه که قرار بود امشب انجام شود، به دلیل عدم اطمینان درباره وضعیت غرب آسیا به تعویق انداخته است.

همچنین، «باراک راوید»، خبرنگار اسرائیلی این پایگاه خبری، در شبکه اجتماعی «ایکس» به نقل از دو مقام آمریکایی که هویت آنها به علت اهمیت موضوع فاش نشده است، نوشت که «آنها انتظار ندارند پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی امشب انجام شود.»

پیشتر، راوید در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اعلام اینکه بلینکن به منطقه سفر خواهد کرد، به نقل از منابع آگاه گفت، آنتونی بلینکن در جریان این سفر به قطر، مصر و سرزمین‌های اشغالی خواهد رفت.

پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه فلسطینی حماس در ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) در تهران و همچنین شهادت فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت در ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد)، تنش‌ها در غرب آسیا افزایش یافته است. ایران و حماس، رژیم صهیونیستی را عامل ترور هنیه می‌دانند و وعده داده‌اند که به این اقدام جنایتکارانه پاسخ خواهند داد.

 

 

شمارش معکوس تا اعلام نظر ترامپ درباره برجام
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا