حمله واشنگتن به وزیر اسرائیلی مخالف آتش بس

کاخ سفید روز جمعه به شدت به بزلئل اسموتریش، وزیر دارایی اسرائیل، به خاطر اتهاماتش علیه پیشنهاد آتش‌بس میان‌جی‌گری شده توسط ایالات متحده واکنش نشان داد و او را به خاطر تردید در حمایت رئیس‌جمهور بایدن از اسرائیل محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، کاخ سفید روز جمعه به شدت به وزیر کابینه راست‌گرای اسرائیل، بزلئل اسموتریش، که اتهامات “پوچ” علیه پیشنهاد آتش‌بس میان‌جی‌گری شده توسط ایالات متحده مطرح کرده بود، واکنش نشان داد و اعلام کرد که اسموتریش “باید شرمنده باشد” از این که حمایت طولانی‌مدت رئیس‌جمهور بایدن از اسرائیل را زیر سوال برده است.

در بیانیه‌ای که توسط جان اف. کربی، سخنگوی امنیت ملی رئیس‌جمهور بایدن، ارائه شد، کاخ سفید به شدت به انتقادات اسموتریش، وزیر دارایی اسرائیل، پاسخ داد و مخالفت او با آتش‌بس احتمالی را به طور صریح محکوم کرد و حتی او را متهم به آمادگی برای فدای جان گروگان‌های اسرائیلی دانست.

کربی در ابتدای جلسه خبری خود گفت: “برخی منتقدان، مانند آقای اسموتریش، ادعا کرده‌اند که توافق گروگان‌ها تسلیم به حماس است یا اینکه گروگان‌ها نباید در قبال زندانیان مبادله شوند. اسموتریش اساساً پیشنهاد می‌کند که جنگ باید بدون توقف ادامه یابد و جان گروگان‌ها هیچ اهمیتی ندارد. استدلال‌های او به‌طور کامل اشتباه است.”

 

 

کشته شدن دستکم ۵۲ در پی حمله مسلحانه به شمال شرق کنگو
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا