آماده‌سازی پیشنهاد نهایی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی توسط آمریکا، قطر و مصر

کشورهای آمریکا، قطر و مصر اعلام کردند که پس از ماه‌ها تلاش، پیشنهاد نهایی برای آتش‌بس بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی آماده شده و مذاکرات نهایی در دوحه یا قاهره انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو ، کشورهای آمریکا، قطر و مصر اعلام کرده‌اند که آماده ارائه پیشنهاد نهایی برای آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی هستند. این سه کشور بامداد جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مراحل نهایی توافق برای توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرا تکمیل شده و باید بدون تأخیر اجرایی شود.

در این بیانیه آمده است که «پس از ماه‌ها تلاش مداوم، میانجیگران آماده‌اند تا طرح نهایی خود را به حماس و اسرائیل ارائه کنند.» به گفته این کشورها، تنها برخی جزئیات باقی‌مانده است که باید روی آن‌ها کار شود.

آن‌ها از طرفین درگیر خواسته‌اند که مذاکرات نهایی را در دوحه یا قاهره از سر بگیرند تا در عرض یک هفته جزئیات نهایی توافق را تکمیل کرده و اجرای آن را آغاز کنند.

تا لحظه نگارش این خبر، هیچ‌یک از طرفین فلسطینی و اسرائیلی به این بیانیه واکنش رسمی نشان نداده‌اند. منابع آگاه اشاره کرده‌اند که براساس جزئیات تاکنون رسانه‌ای‌شده، توافق پیشنهادی به صورت سه‌مرحله‌ای اجرا خواهد شد که با آزادی برخی اسرای اسرائیلی از غزه و عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر از بخش‌هایی از این منطقه آغاز می‌شود.

 

 

جام جهانی قطر| فیلم خلاصه دیدار مراکش - کانادا
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا