عربستان: روابط دوجانبه با ایران به خوبی پیش می رود

قائم‌ مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با علی باقری تأکید کرد که عربستان اهمیت ویژه‌ای برای توسعه روابط با ایران قائل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران، پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در جده و در حاشیه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی، با ولید الخریجی، قائم‌ مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی، دیدار کرد. در این دیدار، باقری با اشاره به موج گسترده محکومیت جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه، به‌عنوان مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد که این اقدامات نه تنها به انزوای بیشتر صهیونیست‌ها انجامیده، بلکه به تصویر آنها به‌عنوان یک متجاوز ناکام در افکار عمومی جهانی دامن زده است.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد که روابط دوجانبه ایران و عربستان در مسیر صحیحی قرار دارد و ابراز امیدواری کرد که در دوران دولت جدید، شاهد توسعه و گسترش بیشتر روابط دو کشور باشیم.

ولید الخریجی، قائم‌ مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی، نیز در این دیدار از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای پیشنهاد و برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی قدردانی کرد و تأکید نمود که تمامی کشورهای حاضر در این نشست از ایران در محکومیت تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی حمایت کردند. وی نشست جده را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و آن را بخشی از تلاش‌های مشترک کشورهای اسلامی برای مقابله با تجاوزات رژیم اسرائیل دانست.

خریجی همچنین با تأکید بر موضع اصولی عربستان در محکومیت هرگونه اقدام تروریستی و تعدی به حاکمیت و امنیت ملی کشورها، ابراز امیدواری کرد که روابط دوجانبه با ایران به خوبی پیش برود و تعاملات دو کشور به تسهیل امور مربوط به عمره‌گزاران ایرانی منجر شود.

روابط آمریکا و کوبا پنج سال بعد از گرم شدن یخ زده است
هم اکنون بخوانید

در این دیدار، موضوعات کنسولی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقام سعودی بر همکاری با طرف ایرانی در این زمینه تأکید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − یک =

دکمه بازگشت به بالا