غزه به شهری غیرقابل زندگی تبدیل شده است

-شهرداری شهر غزه اعلام کرد ارتش اسرائیل «عمداً تأسیسات و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار داده تا غزه را به شهری غیرقابل زندگی تبدیل کند.»

به گزارش اعتماد نو به نقل از شفقنا، شهرداری غزه امروز جمعه در بیانیه‌ای افزود: «اشغالگران محله تل الهوی (در شهر غزه) را به مدت ۹ ماه هدف قرار داده‌اند و منطقه الصناعة مملو از افراد آواره در برج‌های مسکونی است.»

بر اساس این بیانیه،اشغالگران مخازن آب، درختان، مساجد، مدارس و تمامی تاسیسات حیاتی را هدف قرار داده‌اند به طوری که ۳۵ درصد از ساختمان‌ها و تاسیسات مسکونی در منطقه الشجاعیه در شرق غزه به طور کامل ویران شده است.

شهرداری غزه گفت: ما نمی‌توانیم آب را به مناطقی که شهروندان آواره شده‌اند به دلیل تخریب کامل زیرساخت‌ها برسانیم، ما برای پاسخگویی به تماس‌های امدادی و بازگرداندن برق به سوخت و تجهیزات سنگین نیاز فوری داریم.

بنا به اعلام این نهاد فلسطینی، حدود ۱۰۰ هزار تُن زباله در سراسر شهر غزه انباشته شده است و بیماری‌ها و همه‌گیری‌ها در حال گسترش است.

در پایان این بیانیه آمده است، مقدار بسیار محدودی مواد غذایی با قیمت‌های گزاف وجود دارد که حداقل نیازها را برآورده نمی‌کند.

در نتیجه حملات مرگبار و ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۸۷ هزار نفر زخمی شده‌اند که اغلب آنها، زنان و کودکان هستند.

 

 

کنعانی: صدای شکسته شدن استخوان‌های صهیونیسم بلندتر شده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا