اقدامات پلیس فتا درباره موضوعات مرتبط با کودکان و نوجوانان در فضای سایبر

اقدامات پلیس فتا درباره موضوعات مرتبط با کودکان و نوجوانان در فضای سایبر


به گزارش خبرنگار ایلنا سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا در حاشیه جلسه پیشرفت سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی گفت: از زمانی که کرونا ایجاد شد، استانداردها را در زندگی بشری دستخوش تغییر کرد و خیلی از فعالیت‌های مردم معطوف به فضای سایبر شد.


وی ادامه داد: یکی از موضوعات که در کرونا دستخوش تغییر شد موضوع آموزش بود.‌ طبیعتا آموزش آنلاین یک الزام بود و در حوزه کودک و نوجوان در دوره کرونا استاندارد هایی که وجود داشت از بین رفت.


رئیس پلیس فتا فراجا ادامه داد: طبیعتا باید کودکان در بستری وارد می شدند که برمبنای بستر آموزشی طراحی و تولید شده باشد و بستر پیام رسان شاد در این خصوص ایجاد شد.


سردار مجید خاطرنشان کرد: وقتی دانش آموزان وارد فضای سایبر می شوند و تهدیدها را نمی شناسند و آموزش کافی ندیده اند طبیعتا خطراتی برای آنها وجود دارد. از بدو شروع آموزش های مجازی ما جلسات متعددی در حوزه های گوناگون با آموزش و پرورش داشتیم و تجارب تلخ و شیرین و فرصت‌ها و تهدیدها را اعلام کردیم. همچنین به صورت خاص توصیه های فنی را به ویژه درخصوص این پلتفرم ارائه کردیم و این همکاری همچنان وجود دارد.


وی ادامه داد: طبیعتا در هر بستری که کاربر وجود دارد تخلفات وجود دارد، در برخی از موارد اندک پیام رسان شاد به عنوان واسطه موضوع کلاهبرداری شده است البته این امار بسیار کم است. ما همکاری لازم را با حوزه های مختلف انجام دادیم که این فضا یک فضای عاری از تهدید برای کودکان باشد.

اینتر با پیروزی حداقلی به استقبال دربی سوپرجام رفت
هم اکنون بخوانید


رئیس پلیس فتا فراجا گفت: طبیعا بستر شاد باید از امنیت قابل قبول برخوردار باشد و هر روز نیز افزایش پیدا کند. در حال حاضر نیز امنیت این پلتفرم قابل قبول است. 


وی درباره سند صیانت کودکان و نوجوانان در فضای سایبر گفت: به مصوبات سال ۱۳۹۵ شورای عالی فضای مجازی باز می گردد مبنی بر الزامات شبکه ملی اطلاعات و همچنین مصوبات جلسه ۶۶ شورای عالی فضای مجازی درخصوص طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات که در شهریور ۱۳۹۹ مصوب شد که در تعاقب اسن دو مصوبه طرح صیانت تصویب شد و در سال ۱۴۰۰ این سند تصویب و ابلاغ شد.


وی ادامه داد: امروز جلسه کارگروه راهبردی تدوین الگوی عملیاتی و خدمات عمومی صیانت کودکان و نوجوانان در فضای سایبر را داشتیم که بر مبنای این سند ایجاد شده و اقدامات دستگاه‌ها بررسی می شود. 


رئیس پلیس فتا فراجا تصریح کرد: ما در این سند دارای یک وظیفه مستقیم هستیم و کانال ارتباطی را ایجاد کرده‌ایم که کاربران می توانند در حوزه کودکان و نوجوانان در فضای سایبر چنانچه مشکلات و شکایتی دارند و یا مورد بزه دیدگی قرار گرفته اند با ما تماس بگیرند. 


وی ادامه داد: به دو صورت این خط اضطراری ایجاد شده است. کاربران می توانند از طریق خط ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند همچنین با ورود به سایت پلیس فتا از طریق چت آنلاین می توانند با ما ارتباط بگیرند و سوالات مربوطه در این زمینه جویا شوند.


سردار مجید خاطرنشان کرد: در این خصوص از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ ، ۷۶۷ مورد تماس با این مرکز داشتیم که مشتمل بر سوال، مشاوره و … بوده است. 

پایان روز هفتم ثبت‌نام کاندیداهای کمیته ملی المپیک با نامزدی یک نفر
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا